Do zakończenia przebudowy Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego zostało pięć miesięcy. Wykonawca zapewnia, że odda inwestycję w terminie, a my z kamerą sprawdzaliśmy postęp prac budowlanych.
Rozpoczęta prawie dwa lata temu inwestycja wielkimi krokami zbliża się do końca.
Otwarcie w październiku?
– Obecnie wykonanych zostało 82 procent prac – informuje Radim Čáp, dyrektor kontraktu z czeskiej firmy Metrostav. Jak dodaje, obecnie budowane są ekrany półtunelowe oraz estakada na węźle Modlińska, prowadząca od strony Bemowa na Tarchomin. Trwają też prace przy przebudowie samego mostu.
- Planujemy zakończyć roboty budowlane do połowy sierpnia. Potem zostawimy, dla siebie, miesiąc na sprawy formalne – złożenia ostatecznego wniosku o pozwolenie na użytkowanie. Planujemy otworzyć Trasę AK oraz most Grota-Roweckiego w połowie października – podaje Čáp.
Część pozwoleń już jest
Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaznaczyła, że na niektóre elementy trasy pozwolenia zostały już wydane. Na które? – Chodzi między innymi o jezdnię północną i niektóre łącznice – wymienia Stefańska.
W sumie na 40 obiektów wykonawca uzyskał już dziewięć pozwoleń.
Wkrótce kolejne utrudnienia
Zanim jednak kierowcy pojadą nową trasą, od niedzieli 24 maja czekają na nich poważne utrudnienia. Zamknięty zostanie wjazd z trasy od strony Bemowa na węzeł Powązkowska (chodzi o skrzyżowanie trasy z ulicami Powązkowską i Maczka).
Na ul. Powązkowską nie wjadą także kierowcy jadący od al. Prymasa Tysiąclecia. - Utrudnienia wynikają z remontu tego odcinka i potrwają do końca lipca. Kierowcy będą prowadzeni objazdami przez węzeł Broniewskiego – wyjaśnia rzeczniczka.
Inwestycja w liczbach
Od października 2013 roku przebudowywany jest 4,6 kilometrowy odcinek trasy wraz z mostem za ponad 796 milionów złotych.
Inwestycja obejmuje między innymi zburzenie i odbudowanie 16 obiektów inżynierskich między innymi 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych.
Wyremontowanych zostanie także dwadzieścia dziewięć obiektów między innymi 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych. Powstanie 14 nowych nieistniejących obiektów takich jak półtunelowe ekrany akustyczne czy nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.
Budowlańcy zużyją w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.
su/b