Do zakończenia przebudowy Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego zostało pięć miesięcy. Wykonawca zapewnia, że odda inwestycję w terminie, a my z kamerą sprawdzaliśmy postęp prac budowlanych.
Rozpoczęta prawie dwa lata temu inwestycja wielkimi krokami zbliża się do końca.
Otwarcie w październiku?
– Obecnie wykonanych zostało 82 procent prac – informuje Radim Čáp, dyrektor kontraktu z czeskiej firmy Metrostav. Jak dodaje, obecnie budowane są ekrany półtunelowe oraz estakada na węźle Modlińska, prowadząca od strony Bemowa na Tarchomin. Trwają też prace przy przebudowie samego mostu.
10 metrów nad Trasą AK. Zobacz budowę tuneli
- Planujemy zakończyć roboty budowlane do połowy sierpnia. Potem zostawimy, dla siebie, miesiąc na sprawy formalne – złożenia ostatecznego wniosku o pozwolenie na użytkowanie. Planujemy otworzyć Trasę AK oraz most Grota-Roweckiego w połowie października – podaje Čáp.
Część pozwoleń już jest
Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaznaczyła, że na niektóre elementy trasy pozwolenia zostały już wydane. Na które? – Chodzi między innymi o jezdnię północną i niektóre łącznice – wymienia Stefańska.
W sumie na 40 obiektów wykonawca uzyskał już dziewięć pozwoleń.
Na kierowców czekają kolejne utrudnienia
Wkrótce kolejne utrudnienia
Zanim jednak kierowcy pojadą nową trasą, od niedzieli 24 maja czekają na nich poważne utrudnienia. Zamknięty zostanie wjazd z trasy od strony Bemowa na węzeł Powązkowska (chodzi o skrzyżowanie trasy z ulicami Powązkowską i Maczka).
Na ul. Powązkowską nie wjadą także kierowcy jadący od al. Prymasa Tysiąclecia. - Utrudnienia wynikają z remontu tego odcinka i potrwają do końca lipca. Kierowcy będą prowadzeni objazdami przez węzeł Broniewskiego – wyjaśnia rzeczniczka.
Inwestycja w liczbach
Od października 2013 roku przebudowywany jest 4,6 kilometrowy odcinek trasy wraz z mostem za ponad 796 milionów złotych.
Inwestycja obejmuje między innymi zburzenie i odbudowanie 16 obiektów inżynierskich między innymi 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych.
Wyremontowanych zostanie także dwadzieścia dziewięć obiektów między innymi 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych. Powstanie 14 nowych nieistniejących obiektów takich jak półtunelowe ekrany akustyczne czy nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.
Budowlańcy zużyją w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej.
Coraz bliżej zakończenia ważnej inwestycji
su/b