Nieznani sprawcy włamali się na konto społecznościowe 68-latki i rozesłali do jej znajomych prośbę o opłacenie zamówienia. Na wiadomość zareagował wnuk kobiety, który przesłał kod systemu płatności mobilnej. - Pamiętajmy, aby zawsze weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę - apeluje policja.
Jak poinformowała w piątek rzeczniczka policji w Ciechanowie aspirant Magda Zarembska, dzień wcześniej zgłosiła się tam 68-letnia mieszkanka tego powiatu, która złożyła zawiadomienie, iż "ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i za pośrednictwem komunikatora wysłał wiadomość do znajomych z prośbą o opłacenie zamówienia".
- Wnuk 68-latki uwierzył, że koresponduje ze swoją babcią, wygenerował i przesłał kod systemu płatności mobilnej. Gdy zorientował się, że pieniądze zostały wypłacone w bankomacie w Radomiu, zadzwonił do babci, aby upewnić się, czy to ona wysłała wiadomość z prośbą o pożyczkę. Niestety było już za późno. Stracił 400 złotych - przekazała Zarembska.
Policja apeluje o ostrożność
Policja ponownie ostrzega przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. Przypomina, że schemat działania oszustów jest zazwyczaj podobny: przestępcy włamują się na konta użytkowników portalu społecznościowego, podszywają pod znajomych i proszą o pilną pożyczkę. "Pamiętajmy, aby zawsze weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę" - apelują funkcjonariusze.
Policja zwraca również uwagę, aby zadbać o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali oraz komunikatorów.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock