Wnuk uwierzył, że babcia potrzebuje pomocy i wysłał kod do płatności

Policjanci ostrzegają przed oszustwem "na Blika"
Policjanci przestrzegają przed oszustwami "na blika"
Źródło: Lubelska Policja
Nieznani sprawcy włamali się na konto społecznościowe 68-latki i rozesłali do jej znajomych prośbę o opłacenie zamówienia. Na wiadomość zareagował wnuk kobiety, który przesłał kod systemu płatności mobilnej. - Pamiętajmy, aby zawsze weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę - apeluje policja.

Jak poinformowała w piątek rzeczniczka policji w Ciechanowie aspirant Magda Zarembska, dzień wcześniej zgłosiła się tam 68-letnia mieszkanka tego powiatu, która złożyła zawiadomienie, iż "ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i za pośrednictwem komunikatora wysłał wiadomość do znajomych z prośbą o opłacenie zamówienia".

- Wnuk 68-latki uwierzył, że koresponduje ze swoją babcią, wygenerował i przesłał kod systemu płatności mobilnej. Gdy zorientował się, że pieniądze zostały wypłacone w bankomacie w Radomiu, zadzwonił do babci, aby upewnić się, czy to ona wysłała wiadomość z prośbą o pożyczkę. Niestety było już za późno. Stracił 400 złotych - przekazała Zarembska.

Policja apeluje o ostrożność

Policja ponownie ostrzega przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. Przypomina, że schemat działania oszustów jest zazwyczaj podobny: przestępcy włamują się na konta użytkowników portalu społecznościowego, podszywają pod znajomych i proszą o pilną pożyczkę. "Pamiętajmy, aby zawsze weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę" - apelują funkcjonariusze.

Policja zwraca również uwagę, aby zadbać o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali oraz komunikatorów. 

Czytaj także: