Zielone światło dla metra na Wolę i Targówek

Zielone światło dla rozbudowy metra
Zielone światło dla rozbudowy metra
Źródło: tvnwarszawa.pl / Twitter

Urząd Zamówień Publicznych stwierdził, że nie ma przeszkód do podpisania umów na rozbudowę II linii metra - poinformowała prezydent Warszawy. Oznacza to, że niebawem będzie można rozpocząć prace przy budowie sześciu nowych stacji.

"Brak przeszkód do podpisania umów na odcinek 3+3 metro 2 uznał Urząd Zamówień Publicznych. Bardzo ważny krok do podpisania umowy" - napisała w poniedziałek na Twitterze Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Chodzi o budowę trzech kolejnych stacji na Woli i trzech w stronę Targówka.

W zeszłym tygodniu UZP skontrolował przetarg na rozbudowę II linii metra. Jest to procedura wymagana w przypadku tego typu inwestycji. Jak wtedy informowaliśmy stwierdzono drobne uchybienia, nie informowano jednak, o co dokładnie chodzi. Metro Warszawskie miało siedem dni na odniesienie się do uwag, ale jak zapewniali wtedy jego przedstawiciele termin zakończenia inwestycji w 2019 roku nie jest zagrożony. Dziś decyzję Urzędu skomentował ratusz.

Brak przeszkód do podpisania umów na odcinki 3+3 #metro2 #warszawa uznał Urząd Zamówień Publicznych. Bardzo ważny krok do rozpoczęcia budowy— Hanna Gronkiewicz (@hannagw) styczeń 25, 2016

- W trakcie kontroli UZP wskazał inwestorowi dwie drobne uwagi, podkreślając jednocześnie, że nie wymagają one wydania zaleceń pokontrolnych i nie mają wpływu na wynik postępowania. Oznacza to brak przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami - tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. Jak dodaje, wszystkie prace związane z rozbudową metra prowadzone są zgodnie z harmonogramem.

Przypomnijmy, że pod koniec listopada Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołania firm, które oprotestowały przetarg. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

Dalsze plany rozbudowy drugiej linii metra
Dalsze plany rozbudowy drugiej linii metra
Źródło: tvnwarszawa.pl

Sprawdzeni w boju?

Metro pod koniec października wybrało wykonawców rozbudowy drugiej linii metra. Zadanie podzielone na dwa odcinki, tzw. 3+3. Pierwszy z nich dotyczy budowy trzech stacji i tunelu na zachód, w głąb Woli. Tutaj wybrano ofertę tureckiego Gülermak. Odcinek wschodni, w stronę Targówka, ma budować włoskie Astaldi.

Obie firmy, jako konsorcjum, budowały centralny odcinek drugiej linii metra, który otworzono w marcu ubiegłego roku.

Zapytaliśmy warszawiaków na co wydać można zaoszczędzony przy budowie metra 1 mld złotych:

Sonda tvnwarszawa.pl

jk/sk

Czytaj także: