W najbliższy wtorek ma zakończyć się poszerzanie mostu Grota-Roweckiego. Warszawska przeprawa stanie się wówczas najszerszym mostem w Polsce.
Most Grota-Roweckiego składa się z dwóch części. Pierwsza z nich osiągnęła już docelową szerokość, czyli 23 m i 62 cm. Jak informuje "Gazeta Stołeczna", we wtorek robotnicy z czeskiej firmy Metrostav mają zamontować ostatnie kilkutonowe wsporniki na drugiej części mostu. Wówczas ma ona być szeroka na 22 m i 54 cm. Montaż wsporników zakończy poszerzanie mostu Grota. Po przebudowie stanie się on najszerszą przeprawą w Polsce, pomieści po 5 pasów ruchu w obie strony, chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Skończą wcześniej?
Po zakończeniu poszerzania czeska firma będzie musiała jeszcze odbudować nawierzchnie i zamontować bariery. Tempo prac na trasie AK w porównaniu z innymi warszawskimi inwestycjami, pozytywnie zaskakuje. Istnieje szansa, że kierowcy będą mogli jeździć po całym moście wcześniej, niż wynika to z umowy - według kontraktu miał to być październik. Jak wynika z informacji "Stołecznej" Łukasz Lendner, szef mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na spotkaniu z samorządowcami zasugerował, że inwestycja mogłaby być oddana nawet miesiąc wcześniej.
Remont Trasy AK
Wielki remont Trasy AK i mostu Grota rozpoczął się 19 października 2013 roku. Kierowcy stracili możliwość przejazdu trzema zjazdami: na prawym brzegu z Tarchomina i Jagiellońskiej na most oraz na lewym - z mostu w stronę Gdańska. Największe utrudnienia związane są z wyłączeniem części mostu Grota. Prace potrwają do jesieni 2015 roku. Najważniejsze to połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni, stworzenie ścieżek rowerowych, a także ciągów pieszych i rowerowych. Remontowanych i przebudowywanych jest 27 obiektów, w tym most Grota–Roweckiego, który zostanie poszerzony o około 10 m. Będzie miał po 5 pasów w każdym kierunku.
jb/b
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa