Płatne parkowanie na Woli i Pradze Północ. W czwartek głosowanie radnych

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
Źródło: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl
Podczas najbliższej sesji radni podejmą decyzję dotyczącą wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania na bliskiej Woli i prawie całej Pradze Północ. Jeśli projekt uchwały przejdzie, zmiany wejdą w życie we wrześniu tego roku.

Według harmonogramu sesji projekt uchwały o rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania na obszar Woli i Pragi Północ będzie przedmiotem głosowania radnych 14 maja. Miasto przygotowuje się do tego od ubiegłego roku. Jesienią w obu dzielnicach przeprowadzono konsultacje wśród mieszkańców.

Zmiany w SPPN będą kosztować 14 milionów złotych

"W spotkaniach udział wzięło kilkaset osób – na niektórych frekwencja przekraczała 100 osób. Byli to głównie mieszkańcy danego rejonu, którego dotyczyło spotkanie, w pełnym przekroju wiekowym i społecznym. Wpłynęło również ponad 300 pism z uwagami i 200 listów elektronicznych zawierających liczne pytania i komentarze do proponowanych rozwiązań. Zdecydowana większość uczestników konsultacji poparła pomysł rozszerzenia SPPN. Szczegółowe propozycje i odniesienia mieszkańców zostaną wzięte pod uwagę na etapie projektowym, w przypadku podjęcia decyzji o rozszerzeniu SPPN" - czytamy w uzasadnieniu projektu uchwały.

Na Woli SPPN ma objąć tereny osiedli: Młynów i Czyste do alei Prymasa Tysiąclecia oraz obszar Powązek z granicą na linii kolei obwodowej, a także obszar za aleją Prymasa Tysiąclecia ograniczony ulicami: Wolską, Kasprzaka oraz Ordona. Natomiast na Pradze Północ objęłaby obszar Starej i Nowej Pragi ograniczony ulicami: Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową, 11 Listopada, Radzymińską, Folwarczną oraz liniami kolejowymi nr 2 i 9.

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego po zmianach
Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego po zmianach
Źródło: OpenStreetMap

W uzasadnieniu projektu uchwały urzędnicy podali również, że szacowany koszt rozszerzenia SPPN wyniesie 14 milionów złotych. Będą również spore zyski do budżetu. "Zakłada się, że w 2020 roku dochód z całej strefy wyniesie około 95,5 miliona złotych przy rozszerzeniu od 7 września 2020 roku" - informują urzędnicy.

W kolejce: Żoliborz i Ochota

Miasto jest już na wstępnym etapie przygotowawczym do poszerzenia SPPN na kolejne dzielnice. Na początku marca na stronie Zarządu Dróg Miejskich pojawiła się informacja o zamówieniu na wykonanie badań parkingowych wraz z kompleksowym opracowaniem niezbędnych zmian w organizacji ruchu na Żoliborzu i Ochocie. Analiza ma powstać do końca listopada tego roku.

Jak zapowiadali wówczas przedstawiciele ZDM, podobne badanie będzie przeprowadzone również w okolicach placu Hallera i Szmulek - czyli fragmentu Pragi Północ, którego nie objął tegoroczny projekt rozszerzenia SPPN.

Czytaj także: