Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na projekt przebudowy torów na rondzie Daszyńskiego. Przybędzie jeden skręt, a na Towarowej zostaną zbudowane wydzielone torowiska do skręcania.
Tramwaje Warszawskie szukają wykonawcy, który przygotuje pełną dokumentację potrzebną do przebudowy ronda Daszyńskiego.
Wydzielone tory do skrętu
"Po przebudowie torów tramwaje będą mogły skręcać w trzech kierunkach, dotąd nie było takiej możliwości. Kolejna zmiana, którą chcemy wprowadzić na tym skrzyżowaniu, to zwiększenie liczby torów na ul. Towarowej. Tramwaje skręcające w kierunku Prostej i Kasprzaka będą miały własne, wydzielone tory do skrętu" - podali tramwajarze. Torowiska zostaną częściowo zazielenione.
Z opublikowanej mapy wnika, że koncepcja nie zakłada budowy pełnej "gwiazdy", umożliwiającej skręt w każdej relacji. Dlaczego? - Prognozy ruchu wykazały, że wykorzystanie skrętu dla tramwajów jadących po Towarowej, od ronda Zawiszy i skręcających w Prostą od ronda ONZ, mogłoby być niewielkie - odpowiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Prace przed 2030 rokiem
Tramwaje Warszawskie planują otwarcie ofert w przetargu 25 marca 2024 roku.
"Wykonawca, którego wybierzemy będzie miał 101 tygodni na przygotowanie pełnej dokumentacji i jej uzgodnienie. Przebudowa ronda jest zaplanowana do roku 2030, choć wybór terminu będzie zależał od innych inwestycji" - wyjaśnili tramwajarze, a jako przykład podali przygotowywaną i wciąż odkładaną przebudową kolejowej linii średnicowej. "Do czasu przebudowy na rondzie będziemy wykonywali planowe prace remontowe i utrzymaniowe" - dodali.
Autorka/Autor: mg/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie