Tramwaje Warszawskie szukają wykonawcy, który przygotuje pełną dokumentację potrzebną do przebudowy ronda Daszyńskiego.
Wydzielone tory do skrętu
"Po przebudowie torów tramwaje będą mogły skręcać w trzech kierunkach, dotąd nie było takiej możliwości. Kolejna zmiana, którą chcemy wprowadzić na tym skrzyżowaniu, to zwiększenie liczby torów na ul. Towarowej. Tramwaje skręcające w kierunku Prostej i Kasprzaka będą miały własne, wydzielone tory do skrętu" - podali tramwajarze. Torowiska zostaną częściowo zazielenione.
Z opublikowanej mapy wnika, że koncepcja nie zakłada budowy pełnej "gwiazdy", umożliwiającej skręt w każdej relacji. Dlaczego? - Prognozy ruchu wykazały, że wykorzystanie skrętu dla tramwajów jadących po Towarowej, od ronda Zawiszy i skręcających w Prostą od ronda ONZ, mogłoby być niewielkie - odpowiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Prace przed 2030 rokiem
Tramwaje Warszawskie planują otwarcie ofert w przetargu 25 marca 2024 roku.
"Wykonawca, którego wybierzemy będzie miał 101 tygodni na przygotowanie pełnej dokumentacji i jej uzgodnienie. Przebudowa ronda jest zaplanowana do roku 2030, choć wybór terminu będzie zależał od innych inwestycji" - wyjaśnili tramwajarze, a jako przykład podali przygotowywaną i wciąż odkładaną przebudową kolejowej linii średnicowej. "Do czasu przebudowy na rondzie będziemy wykonywali planowe prace remontowe i utrzymaniowe" - dodali.
Autorka/Autor: mg/b
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie