Stacja Karolin powstaje na skrzyżowaniu ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej. Zarówno piesi, jak i kierowcy, mogą zauważyć w pobliżu skrzyżowania silosy i pracujący ciężki sprzęt. Widać już również pierwsze elementy konstrukcji przyszłej stacji metra.
Najpierw bentonit, potem beton
Urzędnicy opisują, że na terenie budowy stacji metra na Bemowie pojawiły się długie, wąskie wykopy. Zabezpieczone są po bokach tak zwanymi murkami prowadzącymi.
"To konstrukcja tymczasowa, ale bardzo ważna, ponieważ posłuży do stworzenia przyszłych ścian stacji. Pomiędzy dwa równoległe murki wprowadzana zostanie teraz ogromna łyżka, która wykopie - głęboką na ponad 20 metrów - szczelinę. Po uzyskaniu odpowiedniej głębokości, do wykopu wpuszczane będą klatki zbrojeniowe. Jednak już podczas wykopania szczeliny wtłaczany będzie do środka bentonit, czyli specjalna zawiesina zapobiegająca osuwaniu się gruntu wewnątrz szczeliny" - precyzują w komunikacie.
PRZECZYTAJ: Wielkie plany Warszawy: pięć linii metra, nowe trasy tramwajowe.
Kolejny etap to wymiana bentonitu na beton. "Ten pierwszy będzie wypierany przez beton wprowadzany do wykopu specjalnymi rurami. Wypełni on całą przestrzeń długiego wykopu i stworzy trwałe, stabilne ściany szczelinowe. W ten sposób powstanie konstrukcja przyszłej stacji" - tłumaczą.
Trzy stacje metra i STP
Z kolei na trzech przyszłych stacjach przekładane są obecnie wszystkie sieci podziemne, wykonywane są przyłącza elektryczne do placu budowy, trwa przesadzanie drzew i inne roboty przygotowawcze oraz wprowadzane są kolejne etapy tymczasowej organizacji ruchu.
Budowa bemowskiego odcinka linii M2 obejmuje trzy stacje (Lazurowa, Chrzanów i Karolin), tunele oraz Stację Techniczno-Postojową Karolin.
ZOBACZ: Prawie jak metro. Jest przetarg na budowę pierwszej w stolicy podziemnej trasy tramwajowej.
Autorka/Autor: kz/gp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa