Przygotuj się na:

MIESIĄC BEZ TRAMWAJÓW NA OCHOCIE i OKĘCIU

Ruszają wakacyjne prace torowe. Od poniedziałku 29 czerwca do 24 lipca tramwaje nie będą kursowały ulicą Grójecką i aleją Krakowską.

    Miała być nowa ścieżka rowerowa wzdłuż obwodnicy. Odtwarzają starą, z kostki

    TVN Warszawa | Najnowsze

    Autor:
    kz/ran
    Źródło:
    PAP/tvnwarszawa.pl
    SKOdtwarzają starą ścieżkę

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie wybuduje obiecanej drogi rowerowej wzdłuż Płaskowickiej. Dlaczego? Drogowcy twierdzą, że to wina ratusza, urząd miasta odbija piłeczkę.

    Porozumienie w sprawie wybudowania nowej drogi rowerowej wzdłuż tunelu powstającej Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie zostało podpisane w maju 2017 roku. Ale teraz okazuje się, że wykonawca – firma Astaldi – odtworzy na Płaskowickiej jedynie to, co było tam przed rozpoczęciem inwestycji, czyli nie wybuduje brakujących odcinków pomiędzy Pileckiego i Lanciego i na wschód od tej drugiej ulicy. Odtwarzanie już trwa.

    Po południowej stronie ulicy zaczęła pojawiać się nawet ścieżka… z kostki, choć w Warszawie od wielu lat nie stosuje się takiego rozwiązania.

    Dlaczego rowerzyści nie dostaną obiecanej drogi? Urzędnicy przerzucają się odpowiedzialnością.

    OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO

    "Brak odpowiedzi miasta"

    Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zawiniło miasto. Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, przypomina, że drogowcy w listopadzie 2018 roku do stołecznego ratusza oraz burmistrza Ursynowa skierowali pismo w tej sprawie.

    - Warunkiem realizacji było pisemne uzgodnienie przekazanych przez GDDKiA rozwiązań projektowych przez wszystkie jednostki Warszawy, które zgodnie z kompetencjami opiniować miały projekt na dalszych etapach realizacji – mówi Tarnowska.

    Ale – zdaniem rzeczniczki – odpowiedź do dziś nie przyszła. - Brak przekazania stanowiska i wymaganych dokumentów przez stronę samorządową uniemożliwiło GDDKiA realizację tych dróg rowerowych, z uwagi na konieczność uzyskania zamiennej decyzji ZRID oraz przygotowania dokumentów do zlecenia w trybie zamówienia uzupełniającego dla wykonawcy robót – tłumaczy.

    Nie ma odwrotu

    Tymczasem rzeczniczka ratusza Karolina Gałecka odbija piłeczkę. – Jeżeli rzeczywiście Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miałaby wolę, którą deklaruje, to powinna wystąpić o zmianę zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Przez trzy lata miała wiedzę, że drogę powinna wybudować, a o zmianę nie wystąpiła – mówi Gałecka.

    Oburzenia nie kryje burmistrz Ursynowa Robert Kempa, który kilka dni temu wysłał do GDDKiA pismo w sprawie budowy drogi. Nalegał w nim na "wypełnienie obiecanego zobowiązania".

    Ale zdaniem drogowców czas na zmiany już minął.

     - Obecnie trwają prace związane z odtworzeniem stanu istniejącego terenu przed budową drogi ekspresowej, a aktualny postęp prac nie pozwala na powrót do rozważań projektowych budowy ścieżki rowerowej – odpowiada rzeczniczka.

    Tak ma wyglądać park (fragment filmu dzielnicy)urząd dzielnicy

    A co z parkiem nad tunelem?

    Jeszcze pod koniec kwietnia prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zwrócił się do dyrektora warszawskiego odcinka GDDKiA z prośbą o spotkanie. To miało dotyczyć odtwarzanego terenu nad tunelem POW. Jak informowaliśmy już na tvnwarszawa.pl, urzędnicy zaplanowali, że powstanie tam park lineralny.

    Ale i na tej płaszczyźnie stołecznym urzędnikom i drogowcom trudno się porozumieć. Do dziś nie podpisali porozumienia w tej sprawie.

    Postępy na budowie POW w kwietniu

    Budowa POW w Wawrze - kwiecień 2020GDDKiA
    wideo 2/3

    Autor:kz/ran

    Źródło: PAP/tvnwarszawa.pl

    Źródło zdjęcia głównego: SK