Poinformował o tym portal Transport Publiczny. Jeśli wykonawca koncepcji trasy tych odcinków przedstawi niezbędne materiały, to jeszcze w tym miesiącu zostaną złożone wnioski o decyzję środowiskową.
- Myślę, że przebieg, który sobie wymarzyliśmy – przejście na środek ulicy Banacha – będzie dobrym rozwiązaniem i uzyska wysoką ocenę. Chcielibyśmy, żeby tramwaj poszedł praktycznie „na skos” z Banacha na Pole Mokotowskie, bez łuków. Będzie to łatwiejsze w realizacji także pod kątem układu ruchu, sygnalizacji czy preferencji dla tramwajów - powiedział w rozmowie z portalem Transport Publiczny prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.
Dłużej trzeba będzie poczekać na złożenie wniosku o decyzję w sprawie odcinka przez Pole Mokotowskie. Ten fragment został wyłączony z wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych.
- Jest zatwierdzony plan zagospodarowania przestrzennego, więc teoretycznie powinno być łatwo. Z wniosku o dofinansowanie wyłączyliśmy ten jeden odcinek. Nie zakładamy, że nie będzie można go zrobić, tylko możemy nie uzyskać tak szybko decyzji środowiskowej - wyjaśniał prezes Tramwajów Warszawskich.
50 dwukierunkowych tramwajów
Nowa trasa ma połączyć Wolę, przez Dworzec Zachodni z Wilanowem. Plan finansowy, który jest jeszcze uzgadniany z bankami i miastem, zakłada jej realizację do 2023 r.
- Przewidujemy zakup tramwajów dwukierunkowych do obsługi tej trasy, by można było uruchamiać ją etapowo - powiedział prezes Tramwajów Warszawskich w rozmowie z Transportem Publicznym.
Spółka prawdopodobnie zakupi 50 dwukierunkowych pojazdów.
Nowa trasa będzie mieć 13 kilometrów i poprowadzi od Dworca Zachodniego: Alejami Jerozolimskimi - Bitwy Warszawskiej – Banacha – Rostafińskich – Boboli – Rakowiecką – Puławską – Goworka – Spacerową – Belwederską – Sobieskiego do al. Rzeczypospolitej.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną także tory odstawcze w ul. Gagarina z możliwością wyprowadzenia na Siekierki oraz pętla lub tory odstawcze w rejonie skrzyżowania z ul. Bonifacego.
md/gp
Wiceprezydent Wojciechowicz o nowych trasach tramwajowych
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa