Kierowcy jeżdżący Trasą AK muszą uważać na zmiany w ruchu, które serwują drogowcy. Z blisko tygodniowym opóźnieniem udało zamknąć się wiadukt na ul. Słowackiego. Z kolei reporter tvnwarszawa.pl donosił rano o "niespodziewanych" zmianach na odcinku pomiędzy ul. Mickiewicza a Słowackiego.
- Jeżdżę trasą codziennie i zaskoczyło mnie, że ruch w stronę Bemowa pomiędzy ul. Mickiewicza a ul. Słowackiego został przełożony na jezdnię w kierunku Marek. Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy w obie strony- relacjonował w piątek po 6.00 Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl - Kierowcy się gubią. Zmiany mogą spowodować spore utrudnienia w popołudniowym szczycie- dodał.
- Faktycznie taka organizacja została wprowadzona w nocy z czwartku na piątek - potwierdza Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jak poinformował nas wykonawca, zmiany w ruchu wynikają z potrzeb wyburzenia tunelu pod Trasą AK w ciągu ul. Hłaski i ul. Gdańskiej - dodaje.
To nie jedyne utrudnienia
Po prawie tygodniowym opóźnieniu drogowcom udało się wreszcie zamknąć wiadukt na ul. Słowackiego nad Trasą AK pomiędzy ulicami Włościańską i Stefana Żeromskiego. Kierowcy nie mogą korzystać z jezdni w kierunku ul. Marymonckiej.
Ruch został przełożony na wiadukt w przeciwnym kierunku. Tam do dyspozycji kierowców są dwa pasy w kierunku Marymonckiej i jeden w przeciwnym. Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do końca września tego roku.
Lista planowanych utrudnień jest jednak znacznie dłuższa. Jak zastrzega Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, podawane terminy zmian w organizacji ruchu są uzależnione od panujących warunków atmosferycznych i mogą ulec zmianie o czym na bieżąco będziemy informować.
od 7 lutego: wprowadzenie ruchu wahadłowego na ul. Gwiaździstej. Przewidywany termin obowiązywania organizacji ruchu do 30 kwietnia br. Spotkanie komisji planowane jest na godzinę 14.00.
od 8 lutego:
- zajęcie lewego pasa ruchu południowej jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na zjeździe z ronda ul. Broniewskiego w kierunku wschodnim. Ponadto w godzinach nocnych (22.00-5.00) dodatkowo zajęcie pasa środkowego tej jezdni. Przewidywany termin obowiązywania organizacji ruchu do 12 lutego Spotkanie komisji planowane jest na godzinę 22.00.
- zamknięcie przejazdu ulicami M. Hłaski i Gdańską na wysokości Trasy AK. Przewidywany termin obowiązywania organizacji ruchu do 30 września 2015 roku. Spotkanie komisji planowane jest na godzinę 23.00.
od 10 lutego: zamknięcie lewych, skrajnych pasów ruchu ul. Modlińskiej w rejonie remontowanej estakady wjazdowej z ul. Jagiellońskiej na most Grota-Roweckiego. Przewidywany termin obowiązywania organizacji ruchu do 16 lutego br. Spotkanie komisji planowane jest na godzinę 23.00.
od 12 lutego: zajęcie lewego pasa ruchu północnej jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na dojeździe do ul. Broniewskiego w kierunku zachodnim. Ponadto w godzinach nocnych (22.00-5.00) dodatkowo zajęcie pasa środkowego tej jezdni. Przewidywany termin obowiązywania organizacji ruchu do 14 lutego br. Spotkanie komisji planowane jest na godzinę 22.00.
Wyłączone łącznice
Jak informują drogowcy, do tej pory wyłączono wyłączono z ruchu te łącznice w węźle Wisłostrada i Modlińska:
- na prawym brzegu Wisły: północ – zachód (Tarchomin – Most gen. S. Grota-Roweckiego); południe – zachód (ul. Jagiellońska – Most gen. S. Grota-Roweckiego); północ – wschód (Tarchomin – Bródno),
- na lewym brzegu Wisły: wschód – północ (most gen. S. Grota-Roweckiego – Gdańsk); wschód – południe (most gen. S. Grota-Roweckiego – centrum); zachód – północ (Poznań – Gdańsk); zachód – południe (Poznań – centrum).
Zamknięte dla ruchu zostały również: wschodni wiadukt na ul. A. Mickiewicza); przejazd ul. Gwiaździstą i północna (w kierunku Bemowa) jezdnia główna Trasy AK od ul. Modlińskiej do ul. Gwiaździstej.
Wielki remont
Trasa Armii Krajowej wraz z mostem Grota-Roweckiego zostanie dostosowana do parametrów drogi ekspresowej. Poszerzone i przebudowane zostaną jezdnie główne. Będą miały po trzy pasy ruchu. Pojawią się tam również ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe.
Rozebrane i wybudowane od nowa będą 33 obiekty mostowe. Natomiast remontowanych i przebudowywanych będzie 27 obiektów, w tym kluczowy most Grota-Roweckiego, na którym powstanie 5 pasów ruchu – dwa dla ruchu tranzytowego i trzy dla ruchu lokalnego.
Wartość inwestycji wyniesie 796,3 mln złotych. Przewidywane zakończenie prac planowane jest na październik 2015 roku. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.