Lokomotywy firmy Bombardier zostały zakupione do obsługi piętrowych wagonów typu push-pull, kursujących na trasach KM. Dotychczas były one ciągnięte przez wysłużone lokomotywy dzierżawione przez PKP Cargo.
160 km/h
Umowa na dostawę 11 lokomotyw elektrycznych TRAXX P160DC została podpisana w kwietniu 2010 roku pomiędzy Bombardier Transportation a Kolejami Mazowieckimi. W styczniu 2011 r. pierwsza nowa lokomotywa TRAXX P160 DC rozpoczęła testy w Polsce, a latem tego roku przekazano Kolejom Mazowieckim wszystkie jedenaście lokomotyw.
Nowe lokomotywy mogą się rozpędzać do 160 km/h/. Jednym z ich najważniejszych atutów jest to, że mogą zarówno ciągnąć, jak i pchać piętrowe wagony. Dzięki temu nie będzie konieczne przeczepianie elektrowozu z jednego końca składu na drugi, co znacznie może usprawnić ruch pociągów. Podczas gdy lokomotywa będzie pchała skład, maszynista będzie sterował pociągiem ze specjalnego wagonu.
Maszyny są szybsze i znacznie bardziej dynamiczne niż te starszego typu. Nie szarpią też podczas ruszania czy hamowania.
Dla pełnego wykorzystania maszyn wyjadą one na zmodernizowane trasy, m. in. do Siedlec czy Działdowa. Tylko część z nowoczesnych składów pozostanie w obsłudze linii do Radomia, ze względu na kiepski stan torów.
PSL też się prezentował
Prezentacja pociągów stałą się też okazją do prezentacji partii w gorącym, przedwyborczym okresie. Lokomotywy przyszła oglądać silna reprezentacja polityków Polskiego Stronnictwa Ludowego z Waldemarem Pawlakiem na czele.