Nad tunelem POW na Ursynowie mogą powstać parkingi podziemne - dowiedział się nieoficjalnie portal tvnwarszawa.pl. Dotarliśmy do szczegółów dwóch zaproponowanych miastu projektów. - Jesteśmy w trakcie sprawdzania możliwości technicznych - zaznacza Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.
Sytuacja z miejscami parkingowymi po wybudowaniu tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie ma się znacznie pogorszyć. Zlikwidowane zostanie ponad 500 miejsc do parkowania samochodów.
O możliwość wybudowania w tej okolicy podziemnego parkingu od dawna dopytywali mieszkańcy, radni i przedstawiciele dzielnicy. Jak nieoficjalnie dowiedział się portal tvnwarszawa.pl stworzenie nad tunelem parkingów jest możliwe. Z naszych informacji wynika, że firma Astaldi (wykonawca POW) zaproponowała już nawet wstępne projekty, ale ostateczną decyzję ma podjąć miasto.
Dwa warianty
Parking podziemny miałby powstać nad tunelem POW, w pobliżu stacji metra. Mówi się nawet o wyznaczeniu w tym miejscu strefy "P+R". Dotarliśmy do szczegółów dwóch zaproponowanych miastu wariantów.
Pierwszy to budowa dwupoziomowego parkingu o wielkości 29 600 metrów kw. Zlokalizowany pomiędzy ul. Braci Wagów a Lanciego mieściłby 1200 samochodów. Parking składałby się z dwóch oddzielnych części. Pierwsza byłaby usytuowana pomiędzy ul. Braci Wagów a al. KEN, druga pomiędzy al. KEN a Lanciego.
Z kolei wariant drugi pomieściłby łącznie blisko 2 tys. samochodów. To ogromny parking o łącznej wielkości 47 100 metrów kw. Całość znajdowałaby się na blisko kilometrowym odcinku od ul. Stryjeńskich aż do 150 metrów za ulicą Lanciego.
Za pierwszą opcje miasto musiałoby zapłacić prawie 50 mln zł netto, za drugą prawie 70 mln zł. Decyzja ma zostać podjęta jeszcze w maju.
"Sprawdzamy możliwości techniczne"
O możliwość wybudowania parkingów podziemnych na Ursynowie zapytaliśmy urząd miasta oraz GDDKiA.
- Jesteśmy w trakcie sprawdzania możliwości technicznych - odpowiedział w rozmowie z tvnwarszawa.pl Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. - Musimy sprawdzić w jakiej odległości od metra miałby znajdować się parking, ocenić czy jest w tym miejscu potrzebny i przede wszystkim sprawdzić, ile to będzie kosztować - dodaje.
To, że budowa parkingu na Ursynowie jest możliwa potwierdza też rzecznik GDDKiA Jan Krynicki. - To sprawa otwarta. Należy jednak pamiętać, że jesteśmy dopiero na etapie projektowania - kwituje.
Budowa da się we znaki mieszkańcom
Tunel budowany w ramach Południowej Obwodnicy Warszawy ma liczyć 2,3 km długości. Będzie przebiegał wzdłuż ulicy Płaskowickiej, pod al. KEN i pierwszą linią metra, aż za ul. Nowoursynowską. Tam w rejonie skarpy ursynowskiej kierowcy wjeżdżać będą na węzeł Ursynów-Wschód.
Budowa tunelu da się we znaki mieszkańcom Ursynowa. Część ulic zostanie zamknięta, a tereny wzdłuż Płaskowickiej staną się wielkim placem budowy.
ZOBACZ GDZIE POWSTANIE TUNEL NA URSYNOWIE
Zbudują tunel pod Ursynowem
Klaudia Ziółkowska
Źródło zdjęcia głównego: Astaldi, tvnwarszawa.pl