Przed godz. 8 można go było zobaczyć na stacji Warszawa Gdańska. Zatrzymał się dosłownie na chwilę i odjechał na Olszynkę Grochowską, gdzie w specjalnej hali przejdzie przegląd podwozia.
- Na Olszynce jest jedyna taka w Polsce hala, która w całości pomieści pendolino. Będzie można bez problemu wejść do kanału i od spodu obejrzeć, jak wygląda podwozie po pierwszych testach na torze w Żmigrodzie – tłumaczy w rozmowie z tvnwarszawa.pl Zuzanna Szopowska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.
Pendolino z pokładu Błękitnego24
Przed godziną 15.00 skład wyruszy w drogę powrotną, w kierunku Żmigrodu.
TAK TESTOWALI PENDOLINO:
Testy pendolino
Pojedzie 230 km/h
Pierwszy pociąg pendolino przyjechał na testy do Polski 12 sierpnia. Został zaprezentowany we Wrocławiu, a następnie udał się na testy w Żmigrodzie.
Każdy z zamówionych przez PKP Intercity składów pendolino ma siedem wagonów. Pociągi mają prawie 190 metrów długości i ważą 395,5 tony.
Na pokładzie mają być łącznie 402 miejsca - 57 w klasie pierwszej i 345 w drugiej. Fotele w obu klasach będą rozkładane, a każde miejsce będzie miało własne oświetlenie i gniazdko elektryczne.
Na korytarzach oraz na końcu przedziałów zostaną zamontowane stelaże bagażowe. Rowery będzie można przypiąć do specjalnych wieszaków.
Podróż ma być krótsza
W maju przyszłego roku pierwszy pociąg ma uzyskać świadectwo dopuszczenia do ruchu w Polsce. Będzie jeździł po zmodernizowanych liniach - zgodnie z planem od grudnia 2014 r.
Pojedzie 200 km/h. Z czasem ta prędkość będzie zwiększana do 220 i 230 km/h. Pendolino będzie mogło pokonać trasę z Warszawy do Gdańska w ok. 2 godz. 40 min., do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min., do Wrocławia w 3 godz. 30 min.
Z Gdyni do Krakowa pociągi te przejadą w 5 godz. 20 min, do Katowic w 5 godz. 15 min, a do Gliwic w ok. 6 godz.
20 razy pendolino
PKP Intercity kupiło pociągi od koncernu Alstom w maju 2011 r. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 składów, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego przez 17 lat.
Koszt samych pociągów to ok. 400 mln euro.
bf/mz,ec