Jak podaje portal transport-publiczny.pl, Tramwaje Warszawskie chcą przeprowadzić dogłębną analizę i na jej podstawie wybrać najlepszy wariant trasy, łączącej pętlę na Służewcu z dawnym Dworcem Południowym (obecnie stacją metra Wilanowska). Inwestycja mogłaby zbiec się z planowaną przebudową tego miejsca. W marcu pisaliśmy o tym, że miasto planuje rewolucję na terenie tego węzła przesiadkowego.
Spółka chciałaby przeanalizować cztery warianty przebiegu trasy. Pierwsze dwa zakładają budowę torów wzdłuż al.Wilanowskiej, od ronda przy galerii Mokotów do stacji metra Wilanowska. Jeden zakłada przebieg po północnej stronie al. Wilanowskiej. Drugi, wzdłuż tej alei, miałby zostać zaproponowany przez wykonawcę.
Tramwaje Warszawskie zakładają również możliwość budowy trasy w ciągu al. Wilanowska – al. Lotników – Metro Służew. Jako czwarty wariant, spółka zakłada autorski pomysł wykonawcy. Głównym założeniem we wszystkich wariantach jest to, aby torowisko tramwajowe łączyło się na poziomie -1 z planowanym węzłem przesiadkowym.
Wykonawca również będzie miał zadanie przestawić analizę wydłużenia trasy al.Wilanowską do planowanego odcinka z Wilanowa. Poproszono również o analizę możliwości rozbudowy pętli Służewiec o czwarty tor, lub o tory odstawcze dla tramwajów dwukierunkowych.
Ostateczny terminem składania ofert to 27 lipca. Na zrealizowanie całości przedmiotu zamówienia wykonawca będzie miał 38 tygodni. Budowa trasy znajduje się na liście rezerwowej projektów do zrealizowania w ramach perspektywy unijnej 2014 - 2020.
To nie jedyne plany rozwoju sieci tramwajowej w Warszawie. Do 2020 ma powstać trasa łącząca Wilanów z Wolą :
Wiceprezydent Wojciechowicz o nowych trasach tramwajowych
md/gp
Źródło zdjęcia głównego: ZTM