Jak wygląda most Grota od środka? Byliśmy tam z kamerą

Most Grota od środka
Źródło: Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.pl

Mija dziewiąty miesiąc od podpisania umowy na przebudowę mostu Grota-Roweckiego. Wybraliśmy się z kamerą na plac budowy, weszliśmy nawet do środka mostu. Zobacz, co kryje stalowa konstrukcja.

W sumie 900 osób w tym 520 pracowników fizycznych, 260 operatorów maszyn i 120 pracowników umysłowych pracuje codziennie przy przebudowie trasy AK i mostu Grota-Roweckiego.

- Zaawansowanie prac wynosi 19 procent - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak dodaje, ten stan jest zadowalający.

Prace na budowie mostu Grota-Roweckiego

Poszerzają most

Obecnie na moście Grota trwają prace przy jego poszerzaniu. - Trwa montaż elementów, które zostały wykonane w Gdyni. Po ich zmontowaniu, przystąpimy do robót nawierzchni, żeby na jesieni most oddać do ruchu (nitkę północną- red.)- mówi Jan Sokołowski, inżynier rezydent mostowy z Zakładu Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy S.A. Jak informuje GDDKiA, każdy element waży od 9 do 15 ton. W sumie na całej długości mostu dodanych zostanie 208 segmentów.

Przeprawa zostanie poszerzona o około 10 metrów. Będzie na nim w sumie dziesięć pasów ruchu (po pięć w każdą stronę).

Zmiany w organizacji ruchu

Wraz z przebudową trasy kierowcy muszą się liczyć ze zmianami w organizacji ruchu, które drogowcy dość często wprowadzają. Kolejne czekają w maju.

Wtedy planowane jest otwarcie estakady zjazdowej z trasy od strony Bemowa na Wisłostradę w kierunku Gdańska ( Zachód-Północ)

Niestety w tym samym czasie drogowcy zamkną estakadę po drugiej stronie Wisły. Zburzona i zbudowana od nowa zostanie estakada zjazdowa z mostu od strony Bemowa na Modlińską w kierunku Legionowa.

W czerwcu na Boże Ciało ( 19-22 czerwca) zamknięta zostanie ul. Jagiellońska w rejonie węzła Modlińska.

Duża zmiana w ruchu czeka na kierowców w październiku. Wtedy to drogowcy planują zakończyć pierwszy etap prac i przełożyć ruch z południowej jezdni trasy AK i mostu Grota na jezdnię północną.

Inwestycja w liczbach

Przebudowany zostanie 4,6 kilometrowy odcinek trasy wraz z mostem za ponad 796 milionów złotych.

Do przebudowy Trasy AK wraz z mostem zostanie wykorzystanych 8255 ton stali zbrojeniowej.

Inwestycja obejmuje między innymi zburzenie i odbudowanie 16 obiektów inżynierskich między innymi 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych.

Wyremontowanych zostanie dwadzieścia dziewięć obiektów między innymi 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych.

Powstanie 14 nowych nieistniejących obiektów takich jak półtunelowe ekrany akustyczne czy nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.

Jak zapewnia rzeczniczka, inwestycja będzie zakończona zgodnie z terminem czyli w połowie października 2015 roku.

O postępie prac mówi rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA

su

Czytaj także: