Gotowe do drążenia

Przygotowania do startu
Źródło: TVN24
Dwie tarcze drążące tunele już są pod ziemią i szykują się do startu. Zanim jednak się tam znalazły, przez około miesiąc trwało przygotowywanie terenu. Dzięki kamerom zamontowanym na terenie budowy przy rondzie Daszyńskiego można całą operację zobaczyć w kilkadziesiąt sekund.

Surowy korpus stacji, a w nim uwijający się jak w ukropie robotnicy, którzy przygotowują teren dla tarcz. Nie mija kilka sekund i już pojawia się sprzęt, powstają pierwsze konstrukcje. W między czasie na górze ogromne dźwigi dostarczają na dół elementy konstrukcji.

Czekając na start

Tak w skrócie wyglądały przygotowania do opuszczenia głowic tarcz TBM pod ziemię. Teraz oba krety czekają na zielone światło i ruszą w trasę, by wydrążyć tunele drugiej linii metra. A właściwie tarcze o wdzięcznych imionach "Maria" i "Anna".

Obie tarcze pod ziemię spuścił gigantyczny dźwig – cała operacja trwała kilka godzin. – Korzystając z tego, że tarcza nie zaczęła jeszcze drążyć zaglądamy w zakamarki budowy – zachęca Marta Klos, reporterka TVN24.

Pierwsza ruszy w maju

Zwiedzała m.in. zaplecze techniczne tarczy. – Miejsce, którym znajdują się różnego rodzaju urządzenia potrzebne do pracy maszyny, agregaty prądotwórcze, pompy, mierniki i dziesiątki różnych kabli – wylicza Klos.

W tym miejscu będzie pracować załoga obsługująca tarczę. – Sama tarcza, to prawie 6,5 metra średnicy. Anna zacznie pracować jeszcze w maju i z prędkością 10 metrów dziennie będzie drążyła tunel II linii metra – zaznacza reporterka.

Druga tarcza wyruszy miesiąc później. Obie będą musiały wydrążyć 6 kilometrów tunelu.

ZOBACZ JAK PRZYGOTOWYWANO TEREN DLA TARCZ

Przygotowanie terenu

Przygotowanie terenu

Przygotowanie terenu

ran

Czytaj także: