Ulice opustoszały, ale na styku Woli i Bemowa cały czas trwają prace przy najkrótszym z budowanych odcinku drugiej linii metra. Urzędnicy podkreślają, że na placu budowy podziemnej kolejki dużo się teraz dzieje - wjeżdżają tam zarówno ciężarówki z betonem, jak i wywrotki po odbiór ziemi z wykopu. Wzmożony ruch widać nie tylko na górnej płycie stropowej, po której jeździ ciężki sprzęt, ale również pod ziemią.
"Na poziomie płyty pośredniej przyszłej stacji C04 Powstańców Śląskich trwają ostatnie prace przy zbrojeniu i betonowaniu. Ich zakończenie planowane jest pod koniec maja. Na przyszłej stacji C05 Ulrychów strop pośredni jest już gotowy" - informuje biuro prasowe ratusza.
Przygotowania do budowy płyty fundamentowej
Natomiast na budowie obu podziemnych przystanków trwa pogłębianie wykopu na poziomie minus dwa oraz przygotowania do budowy płyty fundamentowej. "W pierwszej kolejności powstanie około 150 metrów płyty fundamentowej w szybie startowym, skąd wyruszą tarcze TBM. Szyb startowy powinien być gotowy jeszcze w wakacje" - zapowiadają urzędnicy. Z kolei latem mają rozpocząć się pierwsze prace przy budowie przejść podziemnych pod skrzyżowaniem Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Będą one obsługiwały wszystkie narożniki skrzyżowania oraz przystanki komunikacji naziemnej.
Do listopada 2021 roku
Odcinek metra na styku Woli i Bemowa składa się z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego prawie 960 milionów złotych ma czas do listopada 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy o tarczach TBM drążących metro na Bródnie i opóźnieniu na tym odcinku:
Transport tarcz TBM na Bródno
Autorka/Autor: mp/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta