Drugi tramwaj Warsolino wyjechał na tory. Będzie kursował od siódmej rano do północy

Na trasie "17" jeździ już drugi tramwaj Hyundai

Na trasie "17" jeździ już drugi tramwaj Hyundai
Transport nowych tramwajów Hyundaia
Źródło: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl

Na trasie linii 17 od poniedziałku kursuje już drugi tramwaj Hyundaia - Warsolino. Tramwaje Warszawskie zapowiadają, że w przyszłym roku będą odbierać od producenta nawet do ośmiu nowych pojazdów w miesiącu.

Pasażerowie podróżujący pomiędzy Służewcem a Białołęką mogą już korzystać w sumie z dwóch nowych tramwajów marki Hyundai. Do kursującego na linii 17 od wtorku, 14 grudnia dołączył w poniedziałek kolejny. - Obydwa tramwaje kursują od 7 do północy. Każdy z nich pokonuje trasę około 300 kilometrów dziennie - przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.

Trzy rodzaje tramwajów

- Generalnie będziemy się starali, aby kursowały na stałe. Może się oczywiście zdarzyć, że któryś będzie przechodził przegląd albo badania diagnostyczne. Wtedy spędzi czas w zajezdni - wyjaśnił Dutkiewicz.

Warszawa zamówiła aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Najdłuższe z nowych wagonów będą miały prawie 33 metry, czyli aż o 2,5 metra więcej niż obecne tramwaje niskopodłogowe. To najdłuższe tramwaje, jakie kiedykolwiek jeździły po stołecznych torowiskach. Każdym z nich będzie mogło podróżować nawet 240 osób. - Od pierwszego kwartału 2022 roku będzie przyjeżdżało do Warszawy od 6 do 8 nowych wagonów miesięcznie - deklaruje rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Przetarg na 230 nowych tramwajów dla Warszawy wygrała koreańska firma Hyundai Rotem Company. To największa umowa na tramwaje podpisana dotychczas w Polsce i jedna z większych w Europie. Dostawy są podzielone na dwie części: w zamówieniu podstawowym Tramwaje Warszawskie kupią 123 tramwaje, a w ramach opcji będzie możliwy zakup kolejnych 90. Hyundai Rotem, który złożył najkorzystniejszą ofertę, zbuduje je za 1 mld 825 milionów złotych netto.

Wszystkie pojazdy w ramach zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone do stolicy do końca 2022 roku, a te budowane w ramach opcji – do końca 2023 roku. Zakup uzyskał częściowe dofinansowanie z funduszy UE w wysokości 285 milionów złotych.

Czytaj także: