Drugi tramwaj Warsolino wyjechał na tory. Będzie kursował od siódmej rano do północy

Na trasie "17" jeździ już drugi tramwaj Hyundai
Transport nowych tramwajów Hyundaia
Źródło: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Na trasie linii 17 od poniedziałku kursuje już drugi tramwaj Hyundaia - Warsolino. Tramwaje Warszawskie zapowiadają, że w przyszłym roku będą odbierać od producenta nawet do ośmiu nowych pojazdów w miesiącu.

Pasażerowie podróżujący pomiędzy Służewcem a Białołęką mogą już korzystać w sumie z dwóch nowych tramwajów marki Hyundai. Do kursującego na linii 17 od wtorku, 14 grudnia dołączył w poniedziałek kolejny. - Obydwa tramwaje kursują od 7 do północy. Każdy z nich pokonuje trasę około 300 kilometrów dziennie - przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.

Trzy rodzaje tramwajów

- Generalnie będziemy się starali, aby kursowały na stałe. Może się oczywiście zdarzyć, że któryś będzie przechodził przegląd albo badania diagnostyczne. Wtedy spędzi czas w zajezdni - wyjaśnił Dutkiewicz.

Warszawa zamówiła aż trzy rodzaje pojazdów szynowych o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Najdłuższe z nowych wagonów będą miały prawie 33 metry, czyli aż o 2,5 metra więcej niż obecne tramwaje niskopodłogowe. To najdłuższe tramwaje, jakie kiedykolwiek jeździły po stołecznych torowiskach. Każdym z nich będzie mogło podróżować nawet 240 osób. - Od pierwszego kwartału 2022 roku będzie przyjeżdżało do Warszawy od 6 do 8 nowych wagonów miesięcznie - deklaruje rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Przetarg na 230 nowych tramwajów dla Warszawy wygrała koreańska firma Hyundai Rotem Company. To największa umowa na tramwaje podpisana dotychczas w Polsce i jedna z większych w Europie. Dostawy są podzielone na dwie części: w zamówieniu podstawowym Tramwaje Warszawskie kupią 123 tramwaje, a w ramach opcji będzie możliwy zakup kolejnych 90. Hyundai Rotem, który złożył najkorzystniejszą ofertę, zbuduje je za 1 mld 825 milionów złotych netto.

Wszystkie pojazdy w ramach zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone do stolicy do końca 2022 roku, a te budowane w ramach opcji – do końca 2023 roku. Zakup uzyskał częściowe dofinansowanie z funduszy UE w wysokości 285 milionów złotych.

Czytaj także: