Ratusz ogłosił przetarg na budowę linii tramwajowej na Woli. Nowy odcinek połączy istniejące torowiska na Wolskiej i Kasprzaka. Inwestycja pozwoli na szybkie dostanie się z Jelonek do ronda Daszyńskiego. W przyszłości w ten fragment ma zostać "wpięty" w linię do Wilanowa.
- Tramwaj pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy – mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka ratusza.
Jak przebiegnie trasa nowego tramwaju?
Nowy odcinek między Wolską a Skierniewicką będzie liczył 2,3 kilometra. Inwestycja zakłada też modernizację około 1,2 kilometra istniejących torów na Wolskiej i Kasprzaka. Pasażerowie będą mogli korzystać z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona.
- Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tory na Kasprzaka, tak jak na te Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Czas przejazdu po nowo wybudowanym odcinku trasy nie przekroczy 15 minut. W przyszłości trasa wzdłuż Kasprzaka będzie mogła się łączyć z dwoma innymi w kierunku stacji Warszawa Zachodnia – przekazuje rzeczniczka ratusza.
Skrzyżowanie Wolska/Redutowa/Kasprzaka tramwaje pokonają w wykopie:
Budowa nowej trasy tramwajowej ma zostać zakończona w 2023 roku. - Wykonawca na zrealizowanie robót budowlanych będzie miał dwadzieścia miesięcy. Do tego czasu nie będą wliczane trzymiesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda na to pozwoli, wykonawca będzie miał możliwość realizacji robót również w tym okresie – precyzuje Karolina Gałecka.
Szacunkowy koszt całej inwestycji wyniesie blisko 196 milionów złotych netto. Częścią inwestycji jest też przebudowa infrastruktury Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji.
Tramwaj do Wilanowa
W przyszłości tory na Kasprzaka mają zostać połączone z dwoma "wąsami" prowadzącymi do Dworca Zachodniego. Tu będzie się zaczynać 20-kilometrowa linia, która połączy Wolę przez Ochotę i Mokotów z Wilanowem. W zadaniu inwestycyjnym ten odcinek został nazwany A, ale nie jest priorytetowy. Tramwajarze planują jego budowę dopiero po 2023 roku.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: um