Rozpoczyna się remont torowiska na ulicy Obozowej - od pętli Koło do alei Prymasa Tysiąclecia. Od soboty, 27 maja, droga będzie przejezdna tylko w jednym kierunku. Zmienią się trasy tramwajów i linii autobusowych - zapowiada stołeczny ratusz.
Jak informują urzędnicy, remont został podzielony na trzy części. Pierwszy etap to remont torów tramwajowych na ul. Obozowej, który potrwa sześć tygodni – do połowy lipca.
Na początku prac wymienione zostaną szyny z podkładami o łącznej długości ok. 2300 metrów. Tramwajarze wyremontują także przejazd przy ul. Ciołka. Zaplanowano również udogodnienia dla pasażerów i pieszych – na przystanku tramwajowym przy al. Prymasa Tysiąclecia pojawi się drugie wejście na końcu peronów, które pozwoli skrócić drogę dojścia do tramwaju.
Zmiany w ruchu
W trakcie prac na Obozowej zamknięta będzie północna jezdnia drogi w kierunku Bemowa. Przejazd samochodem będzie możliwy w jednym kierunku – w stronę al. Prymasa Tysiąclecia. Aby ograniczyć utrudnienia w ruchu kołowym, roboty zostaną podzielone na etapy – w każdym z nich zamknięty będzie inny fragment ul. Obozowej. Za każdym razem na remontowanym odcinku obowiązywać będzie zakaz zatrzymywania.
Na cały czas remontu wyłączony zostanie ruch tramwajowy od al. Prymasa Tysiąclecia do pętli Koło. Zawieszona będzie linia tramwajowa nr 11. Nadal będzie można dojechać tramwajem linii 24 do przystanku PKP Koło od strony ulicy Młynarskiej. Natomiast od strony Bemowa na pętlę Koło będą dojeżdżały tramwaje linii 35 na wydłużonej trasie ulicami Powstańców Śląskich, Radiową i Dywizjonu 303 oraz dodatkowej linii 70 z Boernerowa.
Autobusy linii zastępczej Z23 połączą pętlę Koło z pętlą Ostroroga. Natomiast nocne autobusy linii N45 i N95 będą kursowały trasą objazdową (tylko w kierunku krańców Lazurowa i Os. Górczewska).
Jesienią budowa chodnika
Drugą częścią prac na Woli będzie rozłożenie rozchodnika na wyremontowanym odcinku między pętlą Obozowa a al. Prymasa Tysiąclecia, co nastąpi jesienią. Nowe tory będą przedłużeniem zielonego odcinka torów zbudowanego przez tramwajarzy w 2017 roku. Łączna długość nowego, zielonego pasa – od pętli Koło do ul. Młynarskiej – wyniesie ponad 2 km.
Kolejny etap, zaplanowany na 2024 rok to budowa platform przystankowych, które mają zapewnić pasażerom wygodniejsze wsiadanie do tramwajów. Powstanie sześć platform przy Magistrackiej, Deotymy, Ciołka.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa