Drogowcy wchodzą na Racławicką. Niebezpieczne skrzyżowanie wreszcie zostanie przebudowane

Skrzyżowanie Grójeckiej, Racławickiej i Harfowej
Po trzy pasy ruchu w każdym kierunku przy skrzyżowaniu Grójeckiej, Harfowej i Racławickiej
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
W czwartek rozpocznie się wyczekiwana od lat przebudowa skrzyżowania Grójeckiej, Harfowej i Racławickiej. Prace w jednym z najniebezpieczniejszych punktów stolicy były wielokrotnie przekładane.

Na Grójeckiej trwają jeszcze prace związane z siecią wodociągową. W czwartek na skrzyżowaniu mają pojawić się także drogowcy z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Zamknięty fragment Racławickiej

W pierwszym etapie prac zamknięta zostanie Racławicka na odcinku między Grójecką a Sierpińskiego. Tym samym niemożliwy będzie skręt w prawo oraz lewo z Grójeckiej w Racławicką oraz wyjazd z Racławickiej. Objazd poprowadzony zostanie ulicami Sierpińskiego i Korotyńskiego.

Objazd zamkniętego odcinka Racławickiej
Objazd zamkniętego odcinka Racławickiej
Źródło: Urząd Miasta Warszawa

Jak informują urzędnicy, w czasie zamknięcia prowadzone będą prace związane z budową kanalizacji, a następnie z poszerzeniem wlotu Racławickiej.

Jednak najważniejszy z perspektywy mieszkańców Ochoty jest fakt, że planowane prace obejmą przebudowę jezdni i torowiska tramwajowego oraz montaż sygnalizacji świetlnej. W ramach inwestycji wybudowana zostanie również nowa droga rowerowa.

Potrącenia i wypadki

Skrzyżowanie Grójeckiej, Harfowej i Racławickiej jest jednym z "czarnych punktów" na drogowej mapie Warszawy. Miejscy aktywiści i lokalne stowarzyszenia określają je jako "jedno z najniebezpieczniejszych miejsc na Ochocie" i od lat walczą o zmiany. W audycie przejść dla pieszych, który od trzech lat wykonuje Zarząd Dróg Miejskich, bezpieczeństwo w tym miejscu oceniono na 0 (w skali 0 - 5). Pieszy, który przechodzi na drugą stronę jezdni, nie ma tu łatwego zadania - musi pokonać w sumie aż sześć pasów ruchu przedzielonych wysepką z torami tramwajowymi.

Do niebezpiecznych sytuacji dochodzi tu nagminnie. Nie wszyscy kierowcy zatrzymują się przed pasami, nawet widząc, że robią to inni, jadący sąsiednim pasem. Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy między innymi o dwóch kobietach, które zostały potrącone w wyniku takiego zachowania. Opublikowaliśmy też nagranie, na którym widać, jak auto jadące prawym pasem zatrzymuje się, by przepuścić pieszą. Kobietę ignoruje pięciu kolejnych kierowców, którzy wjeżdżają na przejście. Problematyczny jest też przejazd przez tory podczas skrętu. Zderzenia aut i tramwajów wielokrotnie paraliżowały ruch w tej części miasta.

Ostatnio do wypadku doszło w tym miejscu raptem pod koniec stycznia tego roku. Huyndai i volvo zderzyły się tuż przed przejściem dla pieszych. Prawdopodobnie kierowca volvo zatrzymał się przed "zebrą". Wówczas w tył samochodu uderzył hyundai. Jedna osoba trafiła do szpitala.

Przekładana inwestycja

Inwestycja od kilku lat figurowała w planach Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Cztery lata temu urzędnicy zapowiadali, że pierwsze prace budowlane rozpoczną się jeszcze w 2017 roku. Tak się jednak nie stało. W marcu ubiegłego roku ratusz umieścił remont na liście inwestycji drogowych planowanych na rok 2019. Tej obietnicy również nie udało się dotrzymać.

Prace drogowców ze ZMID rozpoczną się w czwartek, 27 lutego i mają potrwać do października. Przebudowa skrzyżowania będzie kosztować 11 milionów złotych.

Organizacja ruchu po przebudowie skrzyżowania
Organizacja ruchu po przebudowie skrzyżowania
Źródło: Urząd Miasta Warszawa
Czytaj także: