Całość ma ograniczać hałas dochodzący z trasy. Mieszkańcy, którzy już mieli do czynienia z ekranami akustycznymi w tym miejscu, do nowego pomysłu podchodzą z rezerwą. - Jak zrobią, to zobaczymy - mówią.
"To nie tunel"
Na wizualizacjach planowana konstrukcja wygląda jak tunel.
- To nie tunel. To będą ekrany akustyczne półtunelowe - precyzuje Paweł Wójcik z firmy J&P AVAX, która zajmuje się inwestycją. - Na wierzchu ich zwieńczenia będzie przestrzeń, która nie zostanie wypełniona. Woda deszczowa będzie odprowadzana przez specjalny system do kanalizacji – wyjaśnia.
3 tysiące ton stali
Inwestor podkreśla, że jest to pierwsza tego typu konstrukcja w Polsce. Dzięki rozwiązaniu półtunelowemu nie będzie ograniczeń w ruchu na odcinku, na którym ma się pojawić.
– Będzie ciągnął się od ul. Marywilskiej w kierunku Łabiszyńskiej. Łącznie niecałe 1,3 tys. metrów długości. Do budowy użyjemy około 3 tys. ton stali – dodaje Wójcik.
Inwestycje ma być gotowa w kwietniu 2012 r.
ran/par