"Są już pierwsze nowe szyny, prace zgodnie z zapowiedziami zwiększają zakres" - poinformował na Twitterze o postępach przy budowie trasy tramwajowej do Wilanowa Michał Wrzosek, rzecznik prasowy wykonawcy inwestycji, firmy Budimex.
Rzecznik napisał, że prace prowadzone są na ulicach Spacerowej i Sobieskiego. "Rośnie liczba sprzętu i ludzi" - zapewnił Wrzosek.
Rzecznik odpowiedział też na zarzuty o rdzy, która pojawiła się na szynach. "Nalot rdzy (pojawia się już po kilkunastu dniach od produkcji) świadczy o tym, że jest to porządna stal - świeżo wyprodukowana. Schodzi po jednym czyszczeniu specjalnym roztworem" - wytłumaczył.
Utrudnienia i reorganizacja ruchu
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy ostatnio, że mieszkańcy niecierpliwią się tempem budowy nowej linii tramwajowej do Wilanowa. Utknęli w korkach, a gdy spoglądają w kierunku rozkopanych jezdni, wydaje się, jakby prace prace także zwolniły. Wykonawca tłumaczył się z tempa prac.
Budowa tramwaju na Wilanów rozpoczęła pod koniec sierpnia i spowodowała duże utrudnienia na Dolnym Mokotowie. Na ulicach Goworka, Spacerowej i Jana III Sobieskiego - od ulicy Puławskiej do Beethovena - wprowadzona została czasowa organizacja ruchu. Utrudnienia w tym rejonie potrwają półtora roku i wiążą się z odwołaniem połączeń tramwajowych, objazdami dla autobusów i zwężeniami jezdni.
Budowa linii tramwajowej do Wilanowa to nie tylko tory, które połączą dwie dzielnice, ale również reorganizacja układu drogowego w kilku punktach. W niektórych zmian będzie całkiem sporo. Tramwaje Warszawskie pokazały kilkanaście map, które szczegółowo pokazują, jak będzie wyglądać okolica realizowanej inwestycji. Na planach widać, w których miejscach znajdą się przystanki, jak zmieni się organizacja ruchu, a także, gdzie zostaną posadzone nowe drzewa i krzewy.
Szybciej w godzinach szczytu
Nowa trasa do Wilanowa będzie mieć około 9 kilometrów długości. Przejazd tramwajem z tej dzielnicy do stacji metra Centrum wyniesie około 25 minut. Ratusz zaznacza, że to o wiele krócej niż pokonanie tej samej trasy samochodem – kierowcy w godzinach szczytu obecnie muszą przeznaczać na to nawet 45 minut.
Za realizację inwestycji odpowiada firma Budimex. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na pierwszy kwartał 2024 r. Łączna wartość robót budowlanych to ponad 685 milionów złotych.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Michał Wrzosek / twitter.com