Strefa została rozszerzona o znaczną część Woli i Ochoty. - Kierowcy, którzy dojeżdżają samochodami do pierwszej z tych dzielnic, mogą zostawić swoje auta na parkingu P+R Połczyńska - radzą urzędnicy.
- Na parkingu codziennie zmieści się przynajmniej ok. 60 dodatkowych samochodów. Można z niego dojechać na Wolę tramwajami linii 8, 10 i 26 oraz autobusami linii 105 i 422 – podpowiada ZTM.
Zmotoryzowani udający się w kierunku Ochoty z okolic np. Janek czy Nadarzyna, mogą skorzystać z parkingu P+R Al. Krakowska. Z 400 miejsc codziennie zajętych jest tam tylko ok. 200.
Z parkingu na Ochotę najszybciej można dojechać tramwajem linii 7, 9 lub 15.
Taniej wychodzi komunikacją
Kierowcy, którzy mają ważny bilet komunikacji miejskiej (od dobowego "wzwyż"), nie muszą płacić za korzystanie z parkingów. Bilet dobowy ważny w pierwszej strefie kosztuje 15 złotych. Według wyliczeń urzędników, koszt całodziennego parkowania w strefie to prawie 26 złotych.
Strefa płatnego parkowania 2 kwietnia została powiększona o Muranów, Mirów, Ochotę na północ od ul. Wawelskiej i mały fragment Pragi Północ. Mieszkańcy złożyli ponad 6 tys. wniosków ws. abonamentu na parkowanie.
Osoby zamieszkujące strefę mogą wyrobić sobie abonament mieszkańca. Trzeba się zgłosić do ZDM przy ulicy Chmielnej 120 albo do urzędu dzielnicy Śródmieście (ul. Nowogrodzka 43) Ochota (ul. Grójecka 29).
Osoby, które złożyły wniosek i czekają na abonament, mogą włożyć za przednią szybę pojazdu potwierdzenie, które otrzymują po złożeniu wniosku, jak również dowód uiszczenia opłaty. Jak tłumaczy Zarząd Dróg Miejskich, te dwa dokumenty są informacją dla kontrolera, że dany kierowca oczekuje na wydanie abonamentu.
W strefie luźniej, parkują poza:
Mniej aut na Chłodnej, więcej na Wolskiej
bf//ec
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl