Wykonywała wszystkie instrukcje, straciła pieniądze swoje, męża i matki

Zaproponował policjantom pieniądze (zdjęcie ilustracyjne)
Nagrał rozmowę z oszustem, policja ostrzega przed podobnymi telefonami
Źródło: TVN24
Odebrała telefon z banku z informacją, że ktoś włamał się na jej konto i wypłaca właśnie pieniądze. Usłyszała, że trzeba szybko działać, by ratować te, które pozostały na koncie. Uwierzyła i wykonała wszystkie instrukcje. Straciła nie tyko swoje pieniądze, ale też męża i matki.

"Pracownik banku" był bardzo wiarygodny. Zapytał, ile ma jeszcze pieniędzy na koncie i polecił, by podała kod mobilnej płatności, który zablokuje transakcje oszustom.

- 38-latka postępowała zgodnie z poleceniami i podała kod. Następnie zapytana o to czy ma inne konta, z których korzysta, potwierdziła że ma rachunek w innym banku, w którym ma również dostęp do kont męża i matki. Mężczyzna polecił kobiecie przelać wszystkie pieniądze z rachunków, do których ma dostęp na jej konto główne, wmawiając jej, że pieniądze jej bliskich także są zagrożone – przekazała podkom. Ewelina Radomyska z siedleckiej policji. - W taki sposób kobieta zgromadziła ponad 41 tysięcy złotych. Wtedy też została połączona z przedstawicielem drugiego banku, w którym były te trzy konta i otrzymała smsem numer identyfikacyjny pracownika, w celu uwiarygodnienia podejmowanych działań.

Kobieta została poinstruowana, by przelała wszystkie zgromadzone środki na "bezpieczne" subkonto wygenerowane przez system bankowy.

PRZECZYTAJ: Podpisywali umowę, płacili i dostawali klucze do mieszkania. Ale te już nie pasowały do zamków.

Bank zablokował konto, poprosiła o odblokowanie

Rachunek ten nie był założony na jej dane, tylko na dane nieznanego jej mężczyzny. Próbowała wykonywać przelewy na wskazany rachunek, jednak pieniądze wracały na jej konto. Mimo to próbowała dalej, aż bank zablokował jej konto.

- Zmanipulowana przez oszusta zadzwoniła na infolinię banku, by odblokowali jej konto. Po kilku minutach konto zostało odblokowane, a oszuści podali jej inny numer konta, na który polecili przelać pieniądze. Tym razem przelewy były skuteczne. Po ich wykonaniu rzekomy pracownik banku się rozłączył. Do kobiety po godzinie dotarło, że padła ofiarą oszustów. Straciła swoje pieniądze i osób jej najbliższych. Łącznie przekazała oszustom ponad 44 tysiące złotych – dodaje podkom. Ewelina Radomyska.

PRZECZYTAJ: Kanadyjczyk z Czech, mężczyzna z zablokowanym kontem, lekarz z Jemenu. Uwierzyła wszystkim, straciła 170 tysięcy.

Metody oszustów
Metody oszustów
Źródło: Policja
Nie postępuj zbyt pochopnie; daj sobie czas na chwilę zastanowienia, przemyślenia i analizy informacji, które ktoś ci przekazuje przez telefon, jeżeli dostajesz telefon o włamaniu na twoje konto bankowe lub z informacją, że twoje pieniądze są zagrożone, rozłącz się i udaj się do najbliższej placówki banku. Bądź czujny i nie daj się oszukać! To twoje pieniądze nie oddawaj ich za darmo oszustom!
Policja
Czytaj także: