Liczba skrzyżowań objętych priorytetem dla tramwajów ma się podwoić do końca tego roku - informuje transport-publiczny.pl.
Sprawa priorytetów dla tramwajów była poruszana podczas Kongresu Transportu Publicznego w Warszawie. Jak zaznacza przywoływany przez transport-publiczny.pl Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich, w Warszawie jest sporo skrzyżowań z sygnalizacją świetlną – aż 750 - co bierze się z oczekiwań mieszkańców.
Około 200 z nich obsługuje ruch tramwajowy. W tej chwili priorytety funkcjonują na 24 z nich, a kalibracja trwa na kolejnych pięciu. Do końca roku liczba zwiększy się ponad dwukrotnie - aż o 32 skrzyżowania. Obejmie więc już jedną trzecią sieci - podkreśla.
Plany na trzy lata
Obecnie priorytety wdrażane są w ciągu Powstańców Śląskich - Połczyńska (trzy skrzyżowania, termin wyznaczono na październik tego roku), rejon placu Wilsona (trzy skrzyżowania, październik 2015), ciąg Słowackiego - Marymoncka (14 skrzyżowań, grudzień 2015 roku), a także odcinek 11 Listopada - Odrowąża - Rembielińska (12 skrzyżowań, listopad-grudzień tego roku). Tramwajarze mówili podczas kongresu o planach na kolejne lata. W 2016 roku priorytety maja być uruchomione w kilku miejscach: al. Jana Pawła II (cztery skrzyżowania), Radiowa (pięć skrzyżowań), ciąg Połczyńska – Wolska (trzy skrzyżowania). Do tego dochodzą skrzyżowania Młynarskiej z Żytnią i Rakowieckiej z Boboli. Z kolei w latach 2017 i 2018 rok priorytety mają objąć kolejna ulicę: Obozową, al. Waszyngtona, ul. Grochowską, ul. Puławską , ul. Woronicza, ul. Wołoską oraz część al. Jana Pawła II.
ran/r
Źródło zdjęcia głównego: archiwum TVN