Ruchliwe rondo "Radosława" zostanie wyremontowane. Chętne do wykonania prac są trzy firmy. Jeśli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to naprawa ronda zostanie wykonana o ponad milion taniej, niż planowano.
Rondo "Radosława" jest jednym najważniejszych skrzyżowań o ruchu okrężnym w Warszawie. Mieszkańcy oraz przyjezdni korzystają z niego niemal każdorazowo, chcąc dostać się na Żoliborz, Bielany, Pragę Północ, Bemowo czy Targówek. Tuż obok znajduje się też jedno z największych centrów handlowych, biurowce i lokale usługowe.
Drogowcy ogłosili przetarg na remont ronda. Zgłosiły się trzy firmy, które zaoferowały od 5,5 miliona złotych do 7 milionów. Budżet, który został zabezpieczony na to zadanie, to 6,7 miliona złotych. Oznacza to, że jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to naprawa zostanie wykonana znacznie taniej.
Pierwsza z firm PORR zaproponowała wyremontowanie ronda za 5,4 miliona złotych, druga z nich - EFEKT za 7,009 miliona złotych oraz WEGARTEN za 7,039 miliona złotych. Oferty te będą analizowane. Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to będzie on miał na wykonanie prac pięć miesięcy od daty podpisania umowy.
To już kolejny przetarg, w którym oferty kwotowo są niższe od tych przewidzianych w budżecie. Taka sama sytuacja miała miejsce przy przetargu na przebudowę ulicy Jana Kazimierza, tam też najniższa oferta była o 1,1 miliona złotych mniejsza niż zakładano.
Zakres prac przy rondzie "Radosława"
Planowane prace zakładają wymianę nawierzchni jezdni na całym rondzie. Nowy asfalt zostanie również ułożony na wschodniej jezdni alei Jana Pawła, od ulicy Stawki do ronda. Droga zostanie wzmocniona przy pomocy siatki szklano-węglowej. - Ten rodzaj siatki stosuje się na ulicach o wysokim natężeniu ruchu – a taki właśnie jest na rondzie "Radosława". Siatka szklano-węglowa doskonale radzi sobie z siłami powstającymi podczas częstego hamowania, czy postoju. Jest również odporna na wysokie temperatury - wyjaśniają drogowcy. - Dzięki wykorzystaniu siatki szklano-węglowej jesteśmy w stanie znacząco wydłużyć żywotność nawierzchni jezdni. Dzięki szczególnie trwałej i sprężystej strukturze siatka może zapobiec powstawaniu spękań, czy trwałych deformacji asfaltu - dodają.
Wyremontowane zostaną też stare, wysłużone chodniki oraz drogi dla rowerów. Piesi zyskają chodniki z płyt betonowych o wymiarach 50×50 centymetrów, a rowerzyści asfaltowe drogi dla rowerów. Wymienione zostaną też krawężniki. Zyskają również pasażerowie transportu publicznego – wyremontowany zostanie przystanek autobusowy przy ulicy Stawki.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: ZDM