Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

"Strefa płatnego parkowania zostanie wprowadzona na Żoliborzu w 2021 roku"

Warszawa | Najnowsze

Autor:
kz/b
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.plStrefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego

W 2021 roku na Żoliborzu zapłacimy za parkowanie - przekonują tamtejsi aktywiści. Zarząd Dróg Miejskich ostrożnie potwierdza, że są takie plany. - Myślimy o poszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego o Żoliborz, Ochotę, Szmulki i plac Hallera na Pradze Północ - zapowiada rzeczniczka drogowców. 

"Według deklaracji Biura Polityki Mobilności oraz Zarządu Dróg Miejskich strefa płatnego parkowania zostanie wprowadzone na Żoliborzu w 2021 roku - nie wiadomo w którym kwartale" – poinformowali wieczorem na Facebooku aktywiści z Miasto Jest Nasze.

Najpierw badania, później konsultacje

To konkluzja z czwartkowego posiedzenia połączonych komisji ładu przestrzennego i infrastruktury.

- Potwierdzam, że w przyszłym roku planujemy rozpocząć badania i analizy związane z poszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego o Żoliborz, Ochotę, Szmulki i plac Hallera – mówi nam Karolina Gałecka, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Ale - jak zastrzega - do czasu, kiedy w tych miejscach zapłacimy za parkowanie, minie jeszcze trochę czasu. Bo analizy to dopiero początek długiej drogi.

- Zanim zapadnie decyzja, muszą być przeprowadzone badania. Sprawę poszerzenia będziemy konsultowali również z mieszkańcami, czyli osobami, których sprawa najbardziej dotyczy – mówi Gałecka.

Niedookreślone są też jeszcze granice nowej strefy. - Granice opieramy zawsze na tak zwanych granicach naturalnych, na przykład: torach kolejowych, dużej ulicy - tłumaczy rzeczniczka.

Karolina Gałecka przypomina, że mieszkańcy nowej strefy będą mogli wykupić abonament. - Warunkiem jest to, żeby byli zameldowani na pobyt stały bądź czasowy i byli właścicielem bądź współwłaścicielem pojazdu - opisuje.

Wyższe stawki, strefa śródmiejska

Ile będzie kosztował taki abonament? To nie jest jeszcze przesądzone. Pod koniec października władze Warszawy poinformowały, że chcą, aby za parkowanie w centrum stolicy obowiązywały wyższe stawki.

Miałyby zacząć obowiązywać od lata 2020 roku. Jak przekazał prezydent Rafał Trzaskowski pierwsza godzina postoju w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego miałaby kosztować 3,9 zł (zamiast 3 zł), druga 4,6 zł (zamiast 3,6 zł), trzecia 5,5 zł (zamiast 4,2 zł), natomiast czwarta i każda kolejna 3,9 zł(zamiast 3 zł).

Miałaby również zostać stworzona Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania (ŚSPP). Według pomysłu stołecznego magistratu wyjściowe stawki, które miałby obowiązywać w ŚSPP to 4,9 za pierwszą godzinę i 7 zł za trzecią godzinę. Parkowanie w centrum byłoby płatne także w weekendy.

Zmiany przy nowym metrze

Ponadto, na początku listopada zakończyły się konsultacje dotyczące SPPN z mieszkańcami Pragi Północ, gdzie otwarto nową stacje metra (Szwedzka) i Woli, gdzie podziemna kolejka ma dojechać na nowe przystanki w kwietniu.

W ciągu dwóch miesięcy, ZDM przygotuje projekt uchwały, który przedłoży Radzie Warszawy, aby stołeczni radni podjęli decyzję o tym, czy i w jakim zakresie zostanie rozszerzona strefa płatnego parkowania.

Źródło: tvnwarszawa.pl

kz/b