Na fatalny stan techniczny przejazdu przez torowisko tramwajowe na skrzyżowaniu Grójeckiej z Wawelską zwrócił uwagę reporter tvnwarszawa.pl Tomasz Zieliński.
- Obserwuję ten przejazd od dłuższego czasu. Jego stan się pogarsza. Betonowe podkłady coraz bardziej zapadają się do środka. A to powoduje, że przejeżdżający przez to bardzo ruchliwe skrzyżowanie kierowcy samochodów i autobusów muszą mocno zwalniać, żeby nie uszkodzić pojazdów – opisuje nasz reporter.
Na jego zdjęciach widać, że kierowcy aut o niskim zawieszeniu mogą łatwo uszkodzić podwozie, zahaczając o krawędź zapadniętych betonowych podkładów.
W listopadzie będzie remont
O stan przejazdu zapytaliśmy w Tramwajach Warszawskich. W spółce problem jest znany.
- Remont przejazdu przez Wawelską zaplanowaliśmy na listopad - przekazał nam Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy stołecznych tramwajarzy. Dodał, że w ciągu kilku dni powinien być znany dokładniejszy termin prac. - Prace remontowe potrwają kilka dni, ale będziemy je prowadzili w nocy i dlatego nie powinno być utrudnień dla pasażerów w tramwajach i kierowców - zastrzegł Dutkiewicz.
Torowisko przecinające Ochotę i Włochy jest w złym stanie technicznym nie tylko w tym jednym miejscu. Ale - jak wyjaśnił rzecznik - szerzej zakrojony remont jest uzależniony od innej inwestycji. - Głębszą modernizację przejazdu i torów przygotowujemy na przyszły rok, ale będzie to powiązane z budową tramwaju do Warszawy Zachodniej. Termin będzie ściśle uzależniony od harmonogramu budowy, jaki przyjmiemy z wykonawcą - doprecyzował Maciej Dutkiewicz.
Ponadto wskazał, że na listopad zaplanowano też wymianę zwrotnic na rondzie Kercelak na Woli. - Plany remontowe na przyszły rok są w przygotowaniu - zastrzegł.
Tramwaj do Dworca Zachodniego
9 października informowaliśmy na tvnwarszawa.pl, że Tramwaje Warszawskie wybrały ofertę na budowę linii od Grójeckiej do Dworca Zachodniego. Odcinek ten jest fragmentem większej inwestycji - budowy linii tramwajowej od ulicy Kasprzaka na Woli do Wilanowa. Krótka, licząca tylko 1,6 kilometra trasa, częściowo będzie przebiegać w tunelu, który będzie biegł pod Alejami Jerozolimskimi, Parkiem Pięciu Sióstr oraz pod ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Podziemny przystanek końcowy będzie zlokalizowany w okolicy peronów WKD. Prosto z przystanku będzie można wyjść na poziom -1, do przejścia podziemnego.
Tramwajarze nie wybrali jeszcze sposobu budowy tunelu, choć - jak zapewniają - na pewno nie będą to tarcze TBM, czyli takie, które drążyły tunele metra.
Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 roku i Banacha wepnie się istniejącą sieć tramwajową.
Autorka/Autor: dg/gp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński/tvnwarszawa.pl