"Zakończyła się "podróż" kładki na Warszawie Głównej. W nocy z wtorku na środę, aby nie ograniczać ruchu pociągów, przesunięto pieszą przeprawę nad linią średnicową na ostatnim – najdłuższym 50-metrowym odcinku. Stalowa konstrukcja o długości 193,25 m spoczęła na 6 filarach w miejscu docelowym" – przekazał w komunikacie Martyn Janduła z PKP PLK.
5 metrów na dobę
Jak przypomniał Janduła, od 13 kwietnia specjalne siłowniki przesuwały konstrukcję kładki. 276-tonowy obiekt "wędrował" od strony ulicy Kolejowej ku Alejom Jerozolimskim z prędkością 5 metrów na dobę.
"Na peronach i od strony miasta są już konstrukcje schodów. Wykonawca przystąpi teraz do budowy płyty pomostu. Następnie montowane będzie zadaszenie kładki, co zapewni dobre warunki dojścia do pociągów bez względu na warunki atmosferyczne" – przekazał przedstawiciel PKP PLK.
Kładka ma ułatwić dostęp na perony Warszawy Głównej od Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej, między Ochotą a Wolą. Powstanie nowy trakt komunikacyjny. Kładka będzie wyposażona w cztery windy. Planowany termin udostępnienia nowej przeprawy to sierpień.
"Projektuj i buduj"
Projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia" realizowany jest w trybie "projektuj i buduj". Wartość to ponad 87 mln zł. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Autorka/Autor: kz/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK