Marka-legenda, związana z Warszawą przez sześć dekad, wraca na ulice stolicy. Do 16 września pasażerowie będą mogli odbyć podróż, w ramach przejazdów testowych, elektrycznym ikarusem.
W czwartek pierwszego września na ulicach Warszawy zadebiutuje elektryczny ikarus. Na razie będzie się poruszał po stołecznych drogach w ramach testów.
Do 16 września będzie obsługiwał linię 200 z Dworca Centralnego do Konstancina. Odjazdy będą odbywać się w godzinach: 8.45, 11.30, 14.10 oraz 16.50. Przejazdy potrwają do 16 września.
Jak podają Miejskie Zakłady Autobusowe, w Warszawie testowany jest model Ikarus 120E o standardowej długości dwunastu metrów, dla 88 pasażerów, z bateriami o pojemności aż 330 kilowatogodzin.
Ostatni ikarus przemierzył stołeczne ulice dziewięć lat temu
"Węgierski producent był związany ze stolicą od lat sześćdziesiątych XX wieku, kiedy to pojawił się tzw. "osiołek" czyli Ikarus 620. Najsłynniejszy był Ikarus 280 i jego krótsza wersja 260. Teraz Ikarus bardzo chętnie chciałby wrócić do Polski" - poinformowały w komunikacie Miejskie Zakłady Autobusowe.
Ostatni ikarus pożegnał stołeczne ulice 30 listopada 2013 roku. Linia 705 z Białobrzegów na Marymont dojechała do celu, by później odjechać na zasłużoną emeryturę. Kurs był realizowany o godzinie 20.44. Ikarus przewoził na pokładzie głównie miłośników komunikacji, którzy postanowili pożegnać te wysłużone autobusy.
W tym dniu pasażerowie z sentymentem wspominali charakterystyczne dla ikarusa dźwięki - dzwonek, który dzwonił przed zamknięciem drzwi, zapach spalin, ryk silnika. Dźwięki, których w nowoczesnych autobusach już nie ma. Z kolei kierowcy zachwalali mniejszą awaryjność ikarusów. Wspominali też, że autobusy te lepiej pokonywały doły oraz śliskie nawierzchnie. W lecie w ich wnętrzu było także chłodniej niż w nowoczesnych modelach.
O pożegnaniu ostatnich Ikarusów pisaliśmy na tvnwarszawa.pl: Ostatni ikarus zjechał do zajezdni. "Oddałem hołd tym autobusom"
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: MZA