Nowe fotele w wybranych tramwajach i autobusach. ZTM testuje obicia z ekoskóry

Fotele w kilku wybranych tramwajach mają nowe obicia z ekoskóry. Podobne siedzenia pasażerowie mogą wypróbować także w autobusach. Urzędnicy przez najbliższy rok będą zbierali opinie na temat nowej tapicerki.

Dwa tramwaje z nowymi siedzeniami wyjechały na tory w czwartkowe popołudnie. Obicia z ekoskóry znaleźć można w dwóch Swingach o numerach taborowych 3124 i 3136, które kursują na trasach linii 2 oraz 17. W najbliższych dniach kursowanie zacznie także trzeci skład z odmienionymi fotelami - jego numer taborowy to 3139. Docelowo w ciągu kilku tygodni pojawią się one w dziesięciu tramwajach: pięciu Swingach i pięciu pochodnych składach typu 105N.

Zarząd Transportu Miejskiego wyjaśnia, że jest to kolejny etap testowania nowych siedzeń w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. Wcześniej fotele z ekoskóry pojawiły się w czterech autobusach kursujących po stolicy i Łomiankach. Pasażerowie mogą natknąć się na nie w 18-metrowych solarisach o numerach taborowych 5409 i 5457. Pojazdy obsługują kilka linii: 114, 160, 190, 185, 500, 509, 527, tak by jak najwięcej osób mogło przetestować nowe tapicerki. Dwa kolejne pojazdy do 12-metrowe solarisy Komunikacji Miejskiej Łomianki, które obsługują trasy linii 110, 150 i 250.

Pasażerowie mogą zgłaszać swoje uwagi i opinie bezpośrednio do Zarządu Transportu Miejskiego na adres ztm@ztm.waw.pl.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO

Czerwone i szare siedziska z ekoskóry

Testowanie nowych obić spowodowała pandemia COVID-19. Urzędnicy tłumaczą, że w obecnej sytuacji ogromne znaczenie ma dezynfekcja i czyszczenie powierzchni dotykanych przez pasażerów. Pokrycia z ekoskóry są sprężyste, wytrzymałe i trwałe, dzięki czemu mogą być łatwiejsze w utrzymaniu. "Testowanie potrwa co najmniej rok, dzięki czemu sprawdzimy nowe siedzenia w różnych porach roku, przy różnych warunkach atmosferycznych" - zapowiada ZTM.

Skóra ekologiczna stosowany jest także w pojazdach komunikacji miejskiej innych europejskich miast. Siedziska z takimi pokryciami można spotkać między innymi w Niemczech (Monachium), Estonii (Tallin), Czechach (Praga, Ostrawa), Słowacji (Bratysława), Szwajcarii (Bazylea).

W warszawskich tramwajach i autobusach montowane są nowe obicia w kolorze szarym lub czerwonym. "Wybraliśmy te kolory bo szary to barwa stonowana, neutralna, przyjemna dla oka i pasująca do wnętrz pojazdów, które są utrzymane w szaro-niebieskiej tonacji, a czerwony nawiązuje do obecnej barwy siedzeń" - opisuje ZTM.

Przed świętami na tory wyjechał drugi z nowych tramwajów Hyundaia - Warsolino:

Nowe tramwaje dla Warszawy

20210630_151643

Nowe tramwaje dla Warszawy

20210630_151643
Źródło: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
Wnętrze nowego tramwaju Hyundai
Wnętrze nowego tramwaju Hyundai
Teraz oglądasz
Nowe tramwaje dla Warszawy
Nowe tramwaje dla Warszawy
Teraz oglądasz
Unboxing tramwajów od koreańskiego dostawcy
Unboxing tramwajów od koreańskiego dostawcy
Teraz oglądasz
Czytaj także: