Fotele w kilku wybranych tramwajach mają nowe obicia z ekoskóry. Podobne siedzenia pasażerowie mogą wypróbować także w autobusach. Urzędnicy przez najbliższy rok będą zbierali opinie na temat nowej tapicerki.
Dwa tramwaje z nowymi siedzeniami wyjechały na tory w czwartkowe popołudnie. Obicia z ekoskóry znaleźć można w dwóch Swingach o numerach taborowych 3124 i 3136, które kursują na trasach linii 2 oraz 17. W najbliższych dniach kursowanie zacznie także trzeci skład z odmienionymi fotelami - jego numer taborowy to 3139. Docelowo w ciągu kilku tygodni pojawią się one w dziesięciu tramwajach: pięciu Swingach i pięciu pochodnych składach typu 105N.
Zarząd Transportu Miejskiego wyjaśnia, że jest to kolejny etap testowania nowych siedzeń w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. Wcześniej fotele z ekoskóry pojawiły się w czterech autobusach kursujących po stolicy i Łomiankach. Pasażerowie mogą natknąć się na nie w 18-metrowych solarisach o numerach taborowych 5409 i 5457. Pojazdy obsługują kilka linii: 114, 160, 190, 185, 500, 509, 527, tak by jak najwięcej osób mogło przetestować nowe tapicerki. Dwa kolejne pojazdy do 12-metrowe solarisy Komunikacji Miejskiej Łomianki, które obsługują trasy linii 110, 150 i 250.
Pasażerowie mogą zgłaszać swoje uwagi i opinie bezpośrednio do Zarządu Transportu Miejskiego na adres ztm@ztm.waw.pl.
Czerwone i szare siedziska z ekoskóry
Testowanie nowych obić spowodowała pandemia COVID-19. Urzędnicy tłumaczą, że w obecnej sytuacji ogromne znaczenie ma dezynfekcja i czyszczenie powierzchni dotykanych przez pasażerów. Pokrycia z ekoskóry są sprężyste, wytrzymałe i trwałe, dzięki czemu mogą być łatwiejsze w utrzymaniu. "Testowanie potrwa co najmniej rok, dzięki czemu sprawdzimy nowe siedzenia w różnych porach roku, przy różnych warunkach atmosferycznych" - zapowiada ZTM.
Skóra ekologiczna stosowany jest także w pojazdach komunikacji miejskiej innych europejskich miast. Siedziska z takimi pokryciami można spotkać między innymi w Niemczech (Monachium), Estonii (Tallin), Czechach (Praga, Ostrawa), Słowacji (Bratysława), Szwajcarii (Bazylea).
W warszawskich tramwajach i autobusach montowane są nowe obicia w kolorze szarym lub czerwonym. "Wybraliśmy te kolory bo szary to barwa stonowana, neutralna, przyjemna dla oka i pasująca do wnętrz pojazdów, które są utrzymane w szaro-niebieskiej tonacji, a czerwony nawiązuje do obecnej barwy siedzeń" - opisuje ZTM.
Nowe tramwaje dla Warszawy
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Warszawski Transport Publiczny / Facebook