Podpisany przez wojewodę mazowieckiego w poniedziałek dokument dotyczy stacji techniczno-postojowej Karolin oraz połączenia jej z układem kolejowym PKP. To już ostatnia, wymagana decyzja dla całej drugiej linii metra, w tym dla fragmentu od stacji Powstańców Warszawskich do STP Karolin (przed zmianą nazwy - Mory). Poprzednie wydawane był w kwietniu, maju i czerwcu i dotyczyły budowy trzech stacji: Lazurowa, Chrzanów i Karolin oraz dwóch wentylatorni.
Przebieg linii
W ramach bemowskiego odcinka II linii metra konieczne będzie wydrążenie ponad czterech kilometrów tuneli, powstaną dwa - osobny dla każdego kierunku. Stacja C03 Lazurowa zostanie zlokalizowana po południowej stronie Górczewskiej, w rejonie Lazurowej, C02 Chrzanów powstanie w rejonie skrzyżowania Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem Człuchowskiej, a stacja C01 Karolin w rejonie Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Dzięki budowie STP Karolin pociągi będą mogły kursować co około trzy minuty. Wydłużenie metra na Bemowo spowoduje ułatwienia komunikacyjne przede wszystkim dla mieszkańców Jelonek i Chrzanowa.
Metrem na Karolin najwcześniej w 2024 roku
Ten fragment linii zaprojektuje i wybuduje turecko-włoskie konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Umowa została zawarta pod koniec 2018 roku, jej realizacja była przewidziana na 48 miesięcy i miała zakończyć się w listopadzie 2022 roku. Ale termin okazał się nierealny. Trzy tygodnie temu ratusz poinformował o opóźnieniu, na które wpłynęła pandemia. - Zamknięcie granic skutkowało brakiem wykwalifikowanych ekip niezbędnych do uruchomienia i obsługi czterech tarcz TBM, drążących tunele metra - wyjaśniała wówczas rzeczniczka urzędu Karolina Gałecka.
Wykonawca odcinka od stacji Powstańców Warszawskich do stacji Karolin wystąpił o wydłużenie harmonogramu prac o 18 miesięcy, co oznacza, że metrem na osiedle Karolin dojedziemy najwcześniej w maju 2024 roku.
Autorka/Autor: dg/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl