W czwartek przed południem doszło do awarii prądu na dworcu Warszawa Wschodnia. Nie działały kasy biletowe, system informacji pasażerskiej i część oświetlenia. Ruch pociągów odbywał się normalnie. Zasilanie przywrócono chwilę przed godziną 14, ale, jak informowali pasażerowie - w tym Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich - wyświetlacze informujące między innymi o tym, z jakiego peronu odjeżdża pociąg, w weekend znów przestały działać.
W poniedziałek ponownie zwrócił uwagę na problem. "I kolejny dzień niedziałającej informacji pasażerskiej" - napisał na Twitterze.
Informatorzy mobilni, komunikaty głosowe
Informację potwierdził w komunikacie rzecznik PKP PLK. - Służby techniczne i serwis pracują nad usunięciem usterki systemu informacji pasażerskiej. Nie działają wyświetlacze na stacji Warszawa Wschodnia i przystanku Warszawa Stadion - przyznał w poniedziałek Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK. Jak dodał, usterka systemu informacji pasażerskiej powstała wskutek zewnętrznej awarii prądu, do której doszło w zeszłym tygodniu (18 maja). - Prowadzone są działania, aby jak najszybciej przywrócić działanie wyświetlaczy - zapewnił Jakubowski.
Pasażerom miały pomagać komunikaty głosowe o odjazdach i przyjazdach pociągów. - Dodatkowym wsparciem dla pasażerów będą informatorzy mobilni. Informacje o rozkładzie jazdy są cały czas dostępne na www.portalpasazera.pl - przekazał rzecznik.
Jakubowski poinformował później, że w poniedziałek wieczorem wyświetlacze działały już prawidłowo.
Autorka/Autor: kz/tam
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński, tvnwarszawa.pl