Prace związane z przebudową jezdni północnej zbliżają się do końca.
- Planujemy przełożyć ruch na przełomie października i listopada - informuje Agnieszka Stefańska z GDDKiA. I dodaje: - To wieloetapowy proces obejmujący m.in. składanie kompletu dokumentów czy uzyskiwanie pozwolenia na użytkowanie.
Jak poinformowała nas przedstawicielka GDDKiA, wykonawca ma przygotować niezbędne dokumenty, a decyzję o dopuszczeniu do ruchu wydaje miasto.
Wykonawca nie złożył jeszcze odpowiednich dokumentów. - Nie ma jeszcze przygotowanej nowej organizacji ruchu, jaka miałaby obowiązywać po przełożeniu go na północną jezdnię - potwierdza Tomasz Kunert z wydziału prasowego stołecznego ratusza. Ale dodaje, że termin podawany przed GDDKiA jest realny.
2 lata utrudnień
Wielki remont Trasy AK i mostu Grota rozpoczął się 19 października 2013 roku. Drogowcy chcą dostosować tę trasę do standardów drogi ekspresowej. Kierowcy stracili możliwość przejazdu trzema zjazdami: na prawym brzegu z Tarchomina i Jagiellońskiej na most oraz na lewym - z mostu w stronę Gdańska. Największe utrudnienia związane są z wyłączeniem części mostu Grota.
Prace potrwają do jesieni 2015 roku. Najważniejsze to połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni, stworzenie ścieżek rowerowych, a także ciągów pieszych i rowerowych.
Remontowanych i przebudowywanych będzie 27 obiektów, w tym most Grota–Roweckiego, który zostanie poszerzony o około 10 m. Będzie miał po 5 pasów w każdym kierunku.
"Nie ma jeszcze przygotowanej nowej organizacji ruchu"
jb/r