Od tego wydarzenia robotnikom udało się dokończyć strop górny stacji i pierwszy podziemny poziom, a także okrągły podziemny pasaż wiodący dookoła ronda.
Nie ma już 1/4 tunelu
Obecnie trwają prace przy wykopie kondygnacji "-2". To będzie już ostatni poziom tej stacji, na nim znajdzie się peron pasażerski. Aby prace przebiegały bez komplikacji robotnicy muszą zdemontować tunel w obrębie przyszłego peronu pozostawiony przez maszyny drążące.
Tunele przebiegające pod rondem ONZ posiadają wzmocnienie w formie metalowych klamr. Razem z tunelami należało rozmontować przebiegające w ich wnętrzach instalacje obsługujące zaplecze maszyn drążących.
Do tej pory znikła już jedna czwarta tunelu.
Szykują do startu kolejne tarcze
TBM Anna zatrzymała się pod placem Defilad, drążąc tam tunel łącznika między I i II linii metra. Maria stoi ok. 100 metrów przed stacją Świętokrzyska. Trwają tam prace zabezpieczające. Dalsze drążenie oba TBM-y rozpocząć mają jeszcze w lutym.
Tymczasem po przy Dworcu Wileńskim do startu jest przygotowywana trzecia tarcza TBM - Wisła I. Jeszcze w lutym ma zacząć drążenie tunelu metra w stronę Powiśla. Miesiąc po jej starcie w podobną trasę wyruszyć ma czwarty TBM - Wisła II.
Metro opóźnione
Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji i połączy lewo i prawobrzeżną Warszawę. Oficjalnie, zgodnie z obowiązującym kontraktem wykonawca - AGP Metro, na wybudowanie nowych stacji ma czas do końca października. Jeszcze jesienią ub. roku prezes warszawskiego metra informował, że pomimo opóźnień wynikających z awarii na budowie, pasażerowie pojadą centralnym odcinkiem II linii w 2014 r. Już wtedy przyznał też, że spółka dyskutuje z wykonawcą, jak awarie wpłyną na prowadzone prace i na cały kontrakt. CZYTAJ WIĘCEJ
bf/par
Zobacz najgłębiej położoną stację II linii metra Nowy Świat:
Stacja Nowy Świat
Źródło zdjęcia głównego: AGP Metro