Ratusz przygotowuje się do kolejnego rozszerzenia strefy płatnego parkowania. Zlecił Zarządowi Dróg Miejskich przygotowanie opracowania dla Służewca, Żoliborza i części Woli.
- We wrześniu, kiedy ruch zacznie wracać do normy po wakacyjnej przerwie, rozpoczniemy zbieranie danych do raportu. Dokument ma dać odpowiedź na pytanie, jak i kiedy będzie można rozszerzyć strefę płatnego parkowania – mówi Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.
Zakorkowany Służewiec
W czerwcu pisaliśmy o planach rozszerzenia strefy płatnego parkowania o Muranów. Jeżeli we wrześniu radni przegłosują projekt, strefa zostanie rozszerzona w 2012 roku.
To jednak nie koniec. Już wiadomo, że ratusz chce postawić parkometry również na Służewcu, gdzie sytuacja jest wyjątkowo trudna. W ciągu ostatnich lat powstało tu kilkadziesiąt biurowców, które wygenerowały ruch znacznie przekraczający możliwości podziemnych garaży w nowych inwestycjach. Zresztą te i tak często stoją puste, bo za ich wynajęcie płaci się ogromne pieniądze. Auta parkowane są więc najczęściej na ulicach, chodnikach i trawnikach.
Żoliborz jak Park + Ride
Również na Żoliborzu zaparkowanie auta często graniczy z cudem. Największe problemy są w okolicy pl Wilsona i pl. Inwalidów, a także na ul. Suzina i w rejonie Teatru Komedia, które służą za gigantyczny parking przesiadkowy.
W ankiecie przeprowadzonej na zlecenie dzielnicy wielu mieszkańców postulowało wprowadzenie płatnego parkowania, bo miejsca często blokują kierowcy z innych dzielnic, dojeżdżający do metra.
Większa strefa
Ostatni raz strefa została poszerzona 1 lipca 2009 roku. Włączone wtedy do strefy ograniczają ulice Andersa, Słomińskiego, Myśliwiecka, 29 Listopada i Czerniakowska. Niewielkie zmiany wprowadzono też na granicy Ochoty i Śródmieścia. Parkomaty stanęły też między ul. Koszykową i Al. Jerozolimskimi, oraz pomiędzy ulicami Kopińską, Grzymały-Sokołowskiego i Al. Jerozolimskimi.
mjc/roody