Czy granice strefy płatnego parkowania mogą sięgać jeszcze dalej? Parkomaty mogłyby pojawić się m.in. na obszarze Służewca Przemysłowego, Starego Mokotowa i Żoliborza - wynika z analizy przeprowadzonej przez drogowców. Konkretnych dat jednak nie ma.
Strefa płatnego parkowania powiększyła się właśnie o Muranów, Mirów, część Ochoty, Pragi Północ i okolice ul. Parkowej.
Ze wstępnych obserwacji wynika, że zrobiło się luźniej na nowym obszarze, ale kierowcy przenoszą się za granice strefy.
Obserwują skutki
Miejscy urzędnicy sytuacji się przyglądają. - W chwili obecnej działania skoncentrowane są przede wszystkim na monitorowaniu i obserwacji zachowania kierowców po wprowadzeniu strefy na nowych obszarach, pod względem zaistniałych skutków, oraz sprawdzeniu, czy zostały osiągnięte cele i główne założenia funkcjonowania rozszerzonej SPPN – informuje miejskie biuro drogownictwa. Na razie nie wiadomo, kiedy mogłoby nastąpić kolejne rozszerzenie strefy. Urzędnicy mają już natomiast analizę, z której wynika, gdzie warto wprowadzić opłaty.
Czas ma Mokotów i Żoliborz?
Rok temu eksperci z firmy Transporojekt Gdański zaproponowali, by płatne parkowanie wprowadzić na obszarze dawnego Służewca Przemysłowego i Starego Mokotowa. Głównie dlatego, że są tam liczne punkty biurowe, usługowe i administracyjne, wydziały Szkoły Głównej Handlowej, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Politechniki Warszawskiej, a także kina, punkty gastronomiczne i handlowe. W kolejnym etapie strefa mogłaby się poszerzyć o nowe miejsca na Ochocie i Mokotowie. Chodzi m.in. o rejon ulic Grójeckiej i Korotyńskiego czy Bokserskiej i Puławskiej, a także spory obszar pomiędzy ulicami Konduktorską - Kostrzewskiego - Jana III Sobieskiego, al. Witosa i ul. Czerniakowską.
Tam miejsc parkingowych potrzeba ponad 3,3 tys., a parkometrów - 145. Ostatni etap rozszerzenia obejmowałby pozostałą część Sielc i Stegny, ale przede wszystkim Żoliborz – głównie plac Wilsona i jego okolicę.
Nie ma terminu
- Przeprowadzona analiza nie stanowi samodzielnej podstawy do wprowadzenia przez Radę m.st. Warszawy kolejnego rozszerzenia SPPN, lecz jest częścią złożonego procesu, na który składa się wiele czynników, w przeważającej mierze technicznych oraz finansowych – zastrzega biuro drogownictwa. Urzędnicy przypominają też, że decyzja o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania zależy między innymi od dostępnych środków w budżecie. - Na obecnym etapie nie jest możliwe określenie jednoznacznego terminu rozpoczęcia prac przygotowawczych do kolejnego rozszerzenia strefy płatnego parkowania – zastrzegają urzędnicy.
TAK WYGLĄDA SYTUACJA PO KWIETNIOWYM ROZSZERZENIU STREFY:
OBOWIĄZUJĄCE GRANICE STREFY:
ran/roody
Źródło zdjęcia głównego: ZDM