Dziesiątki ludzi weszły na kładkę pieszo-rowerową, pomimo że ta jest wciąż jest w budowie i nie można po niej spacerować. "Nielegalne i lekkomyślne" - komentuje zachowanie pieszych czytelnik, który na Kontakt 24 wysłał nagranie z tej sytuacji.
Na Kontakt 24 otrzymaliśmy nagranie, na którym widać ludzi na nieotwartym moście pieszo-rowerowym. Przeprawa łączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Choć cała konstrukcja jest już niemal gotowa, to wciąż jest to plac budowy. Wiosenna pogoda skusiła spacerowiczów, którzy weszli na most pomimo odgrodzonego przejścia.
"Nielegalne i lekkomyślne" - skomentował zachowanie przechodniów czytelnik, który wysłał nam nagranie całej sytuacji.
Na wideo, oprócz tłumu ludzi pomiędzy barierami i siatkami (jeden z mężczyzn niesie nawet rower), widać również stojący obok wejścia na most radiowóz na sygnałach.
Most na Pragę. Kiedy otwarcie?
Pierwsze prace na budowie mostu rozpoczęły się w styczniu 2022 roku. Według zapowiedzi stołecznego ratusza konstrukcja ma zostać oddana do użytku wiosną tego roku.
Czytaj też: Z kłódek zakochanych powstanie ławka
Jednopoziomowy most wspiera się na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa poszerza się na dwie rampy, które zostały przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Most został wykonany ze stali pokrytej farbą, która imituje kolor kortenu. Taki materiał i powłoka są bardziej odpowiednie ze względu na dużą wilgotność nad rzeką.
Nowy most rozciąga się na długości 452 metrów i pod tym względem stał się jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie. Jest dłuższy o 127 metrów od londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu obiektów. Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy jest zmienna i w najwęższym punkcie wynosi 6,9 metra, a nad nurtem rzeki rozszerza się do 16,3 metra.
Kładka poza funkcją komunikacyjną będzie mieć także walory rekreacyjne. W dwóch miejscach linia konstrukcji przeprawy załamuje się. W tych "zagięciach" konstrukcja jest znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki. Znajdzie się tam miejsce na drewniane siedziska.
Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu sześciu minut, rowerzyści przejadą ją w dwie minuty. Po otwarciu kładki ulica Okrzei wraz z ulicą Ząbkowską, może stać się nową osią – praską wersją Traktu Królewskiego.
Źródło: Kontakt 24, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Jack / Kontakt 24