Metro Rondo Daszyńskiego: budują wejścia, wykańczają wnętrza

Końcówka prac konstrukcyjnych
Źródło: Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Jeszcze miesiąc potrwają prace konstrukcyjne na budowanej stacji metra Rondo Daszyńskiego. Zasklepiono już otwory, którymi wpuszczane były tarcze TBM, właśnie powstają cztery z sześciu wejść. Budowie od środka przyglądała się kamera tvnwarszawa.pl.

- Prace są bardzo zaawansowane. Pomieszczenie, gdzie będą tory odstawcze, jest już właściwie w stanie surowym. Robotnicy budują tam techniczy peron dla maszynistów. Można też spojrzeć w głąb tunelu, w kierunku stacji Rondo ONZ – relacjonuje Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl.

Trwają prace wykończeniowe

Innymi słowy prace na stacji zbliżają się ku końcowi, przynajmniej te konstrukcyjne. – Planujemy, że zakończą się za miesiąc. Trwają już prace wykończeniowe – zaznacza Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP Metro, która podziemną kolejkę buduje.

Po północnej stronie budowanej stacji zakończono zabezpieczanie wykopu pod wykonanie dwóch wejść. Podobnie wygląda to po stronie południowej, gdzie trwają roboty ziemne pod dwa kolejne wejścia.

Na całej długości prawie 400-metrowego obiektu przy rondzie wylewane są docelowe słupy podtrzymujące konstrukcję stropu oraz bezpośrednio sąsiadujących z nią torów odstawczych.

- Do tej pory tę rolę pełniły słupy tymczasowe, które niedługo znikną. Na obu kondygnacjach torów odstawczych zaplanowano ich łącznie aż 124, a do wykonania pozostało już tylko 9 – wyjaśnia Witczyński.

Nie ma otworów

Zasklepione zostały też otwory technologiczne, którymi do środka opuszczano tarcze TBM. Na terenie stacji nie zobaczymy już też betonowego pulpitu, na którym stał olbrzymi żuraw o udźwigu 600 ton. To on służył do umieszczenia tarcz na dnie szybu startowego.

- Tuż obok miejsca, w którym znajduje się wyciąg z taśmociągiem na urobek, powstaje czerpnio-wyrzutnia dla torów odstawczych. Ten obiekt, który wyrastać będzie na wysokość niemal 5 metrów nad ziemię, umożliwi swobodną wentylację wnętrza podziemnej konstrukcji - wyjaśnia Witczyński.

II linia metra

Centralny odcinek II linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Oficjalna data zakończenia inwestycji to 2014 r. Jest opóźnienie. Czytaj więcej na ten temat.

Budowa stacji

ran/roody

Czytaj także: