Kolejne pozwolenia na budowanie zachodniej nitki metra wydane. Chodzi o przystanek przy Wola Parku i tunel łączący go z przyszłą stacją Powstańców Śląskich.
Jak informuje ratusz, 26 września, wojewoda wydał pozwoleniu na budowę dotyczące stacji C5 Wola Park oraz tunelu D5 łączącego ten przystanek z przyszłą stacją Powstańców Śląskich.
Wkrótce powinny zostać wydane pozwolenia na kolejne etapy rozbudowy podziemnej kolejki - przystanku Powstańców Śląskich oraz tunelu D6, czyli odcinka między stacją Wola Park, a stacją Księcia Janusza.
Kiedy podpisanie umowy?
Ratusz wyjaśnia, że podpisanie umowy na budowę tego fragmentu II linii metra będzie możliwe po otrzymaniu pozytywnego wyniku kontroli prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- Jesteśmy coraz bliżej budowy bemowsko-wolskiego odcinka II linii metra. Wybraliśmy wykonawcę prac, czekamy na wynik kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jednocześnie kompletujemy niezbędną dokumentację. Wierzę, że rozpoczęcie prac na tym odcinku to kwestia tygodni - mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Umowa zostanie podpisana z konsorcjum firm Gülermak i Astaldi, które zwyciężyły w przetargu na wykonawcę tego odcinka II linii metra.
Najkrótszy odcinek
Budowa najkrótszego z planowanych odcinków rozbudowywanej II linii metra coraz bliżej. Fragment, na którym znajdują się stacje Wola Park i Powstańców Śląskich zostanie wybudowany w ramach kontraktu na budowę 2,5 kilometra tuneli i prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury.
Odcinek mieści się pomiędzy powstającym odcinkiem na Woli, a końcówką II nitki metra na Bemowie.
Cała druga linia metra, od Chrzanowa po Bródno, ma być gotowa przed 2023 rokiem.
Jak chwali się urząd miasta, wszystkie odcinki rozbudowywanej drugiej linii są w budowie lub prowadzone jest postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. W piątek zostanie podpisana umowa na rozbudowę metra na Bródno.
kz/pm