- Dla odcinka POW pomiędzy Puławską a węzłem Lubelską prowadzone są prace dokumentacyjne związane z opracowaniem koncepcji programowej, czyli uszczegółowienie zapisów decyzji środowiskowej wybranego wariantu przebiegu trasy. Wykonywane są m.in. prace geologiczne – mówi tvnwarszawa.pl Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa warszawskiego oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Trasa będzie budowana po zapewnieniu środków finansowych - dodaje. Konkretne terminy na razie nie padają.
W sierpniu tego roku na tvnwarszawa.pl pisaliśmy o odwiertach wykonywanych na Wiśle. To właśnie jeden z elementów prac dokumentacyjnych. W tym przypadku, trzeba było wykonać pomiary pod most Południowy, jeden z elementów kolejnego odcinka obwodnicy.
Czekają na pieniądze
Kiedy dokumentacja zostanie zatwierdzona, drogowcy będą musieli wybrać konkretny wariant realizacji inwestycji.
Pierwsza możliwość zakłada, że GDDKiA przygotowuje projekt budowlany i ogłasza przetarg na wykonawcę, który wybuduje kolejny fragment obwodnicy. Druga to ogłoszenie przetargu na firmę, która sama przygotuje projekt budowlany, a później wybuduję obwodnicę.
- Bez względu na wybraną opcję trzeba poczekać na środki finansowe – zastrzega rzeczniczka.
Inwestycja jest na liście projektów ministerstwa transportu, których realizację przewidzianona lata 2014-2020.
Tunel przez Ursynów
Ten fragment obwodnicy ma mieć trzy pasy ruchu w obie strony. Na Ursynowie obwodnica będzie biegła w ponad dwukilometrowym tunelu pod linią metra. Od ul. Przyczółkowej do mostku nad rzeką Wilanówką poprowadzona zostanie na nasypie. Drugi tunel pojawi się w Wawrze i przetnie tory kolejowe oraz ulicę Patriotów.
Wawer i Wilanów połączy nowa przeprawa - most Południowy. Ze względu na ptactwo będzie to konstrukcja tradycyjna, płaska, bez lin i pylonów, podobna do mostu Marii Skłodowskiej-Curie.
Wzdłuż całej trasy przewidziana jest ścieżka rowerowa. Ponadto na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska, który powstanie we wsi Majdan w gminie Wiązowna, będzie siedem przejść dla dzikich zwierząt.
Wyprowadzić tiry z miasta
Cała południowa obwodnica połączy dwa wyloty autostrady A2, która stanowi część europejskiej trasy E30 z Cork w Irlandii do Omska w Rosji. Obwodnica w ogromnym stopniu uwolni Warszawę od ciężarówek przejeżdżających tranzytem przez miasto.
TAK WYGLĄDAŁY ODWIERTY POD MOST POŁUDNIOWY:
Ruszyły odwierty pod most Południowy
bf/b