Jak połączyć S7 z trasą mostu? SISKOM ma propozycję

Warianty połączenia tras
Warianty połączenia tras
Źródło: SISKOM
Eksperci ze stowarzyszenia SISKOM wzięli pod lupę planowane połączenie S7 z trasą mostu Północnego. Ostro torpedują budowę węzła komunikacyjnego przy projektowanej ul. Janickiego. - Takie rozwiązanie jest niebezpieczne i szkodliwe dla Bielan - uważa Jan Jakiel, prezes SiSKOM i proponuje: - Zbudujmy węzeł na zachód od Wólczyńskiej.

"Powiązanie trasy S7 i Trasy Mostu Północnego jest jednym z istotnych elementów Obwodnicy Warszawy, dlatego rozwiązanie zastosowane w tym miejscu będzie miało kluczowe znaczenie dla przyszłości ruchu drogowego w Warszawie i okolicach" – przekonują członkowie Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, które zajmuje się m.in. inwestycjami drogowymi.

"Niebezpieczne i szkodliwe"

Do planowania już się przymierzano. Powstał pomysł, by trasy krzyżowały się na Bielanach przez węzeł Janickiego, czyli na zachód od skrzyżowania Wólczyńskiej z Arkuszową. Takie rozwiązanie proponowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ramach decyzji środowiskowej dla budowy S7, ale ta została uchylona przez sąd.

- Pomimo tego, warszawski samorząd planuje już zmiany w studium zagospodarowania przestrzennego na podstawie uchylonej decyzji środowiskowej. Chce połączyć planowaną trasę S7 z trasą mostu właśnie przez węzeł Janickiego, poprzez nienaturalne wygięcie trasy mostu na północny zachód - mówi Jan Jakiel, szef SISKOM-u. - Takie rozwiązanie jest niebezpieczne i szkodliwe dla Bielan, bo kierowcy skracaliby sobie przejazd od strony mostu na przykład ul. Conrada w kierunku Powstańców Śląskich - dodaje.

Węzeł Chomiczówka

Co SISKOM proponuje w zamian? Przede wszystkim rezygnację z węzła Janickiego. Skrzyżowanie obu tras znalazłoby się nieco dalej na południe – na przedłużeniu trasy mostu, na zachód od ul. Wólczyńskiej. Przez tzw. węzeł Chomiczówka. - Analiza wykazała, że wspólny węzeł trasy wylotowej na Gdańsk oraz przyszłego przedłużenia Trasy Mostu Północnego pozwoli poprawić komfort mieszkańców, dzięki zmniejszeniu ruchu spoza dzielnicy na lokalnych ulicach Bielan – argumentuje Jakiel. - Zaproponowana lokalizacja węzłów trasy S7 – z Trasą Mostu Północnego, z ulicami Czcionki i Wóycickiego oraz z ulicą Brukową w Łomiankach, kieruje ruch ponadlokalny na drogi szybkiego ruchu, pozostawiając na ulicach Bielan i Łomianek tylko ruch lokalny – dodaje.

Przekonuje też, że skrzyżowanie tras na węźle Chomiczówka może spowodować zmniejszenie ruchu na Wólczyńskiej, Conrada, Broniewskiego i Reymonta.

Za 3 miliardy?

SISKOM chce przekonać do swojego wariantu Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, która przygotowuje się do złożenia kolejnego wniosku o decyzję środowiskową dla budowy trasy S7. Jak słyszymy w GDDKiA, tworzone są na razie warianty jej przebiegu. - W czwartym kwartale tego roku planowane jest złożenie kolejnego wniosku o decyzję środowiskową - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKIA. - Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania w kolejnej perspektywie unijnej 2014-20 - dodaje.

Szacowany koszt inwestycji na odcinku Czosnów - Bemowo to 3 miliardy złotych.

Warianty proponowane przez SISKOM

ran//ec

Czytaj także: