O tym, że arteria zostanie wyłączona pisaliśmy w lutym tego roku. Pierwsze zmiany wprowadzono w połowie marca, kiedy to na potrzeby prac zabrane zostało pobocze. Nie powodowało to żadnych utrudnień w ruchu.
Harmonogram utrudnień do końca roku
Tym razem drogowcy wejdą na ulicę i zamkną 150-metrowy fragment ulicy Połczyńskiej do centrum, pomiędzy ulicami Łęgi i Szeligowską.
Ruch zostanie przełożony na przeciwną jezdnię - w kierunku wyjazdu z miasta. Do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Przypominamy, że to nie jedyne zmiany, które czekają na kierowców w najbliższym czasie.
W lipcu drogowcy zamkną 600 metrów ulicy Połczyńskiej w kierunku Poznania pomiędzy ul. Szeligowską a ul. Łegi. Ruch w obu kierunkach przełożony zostanie na jezdnię w kierunku centrum.
Z ostatnimi wyłączeniami kierowcy będą musieli liczyć się od listopada. Wtedy zamknięte będzie około 450 metrów jezdni w kierunku centrum. Jak zapewnia Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, w każdym przypadku do dyspozycji kierowców będą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Utrudnienia mają skończyć się wraz z końcem roku.
Zmiany związane są z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Połczyńskiej i powstającej Nowolazurowej.
Połczyńska bez pobocza
Wiadukt nad torami
Budowa kolejnego odcinka ul. Nowolazurowej od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej trwa od lutego br. Drogowcy najpierw wycieli drzewa, potem rozpoczęły się rozbiórki hal.
Nowy odcinek ulicy będzie miał 950 metrów. Większą jego część stanowić będzie wiadukt - około 550 metrów - który przechodzić będzie nad torami PKP. Do dyspozycji kierowców będą dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu.
Jak informuje miasto, prace przy jego budowie już trwają. Każda z piętnastu podpór wiaduktu wymaga na początku wykonania fundamentów, których kluczowym elementem są pale. Na terenie budowy pracują cztery palownice do pali wielkośrednicowych i palownica do wykonywania mikropali, wykorzystywana pomiędzy torami kolejowymi.
Poza pracami mostowymi trwa przebudowa kabli elektroenergetycznych, budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej i sieci wodociągowej. Przebudowywana jest także kolejowa sieć trakcyjna. Na terenie pomiędzy linią kolejową a ul. Połczyńską trwają prace ziemne. Polegają na wybraniu ziemi oraz zagęszczeniu gruntu pod konstrukcję nowej drogi.
W ramach inwestycji drogowcy wybudują także chodniki i ścieżki rowerowe, a na skrzyżowaniu z ul. Połczyńską powstanie wspomniane rondo.
Koszt inwestycji to 79 milionów złotych. Planowane zakończenie prac to październik 2015 roku. Wykonawcą kolejnego odcinka ul. Nowolazurowej jest firma Skanska SA, z którą ZMID podpisał umowę w styczniu tego roku.
Do Lazurowej
Budowa odcinka do ul. Połczyńskiej nie oznacza, że cała inwestycja zostanie zakończona. Docelowo ma połączyć się z ul. Lazurową, a ta zostanie poszerzona do węzła z trasą S8.
Na razie nie wiadomo jednak, kiedy drogowcy ogłoszą przetarg. - Następny odcinek Nowolazurowej będzie wykonany w oddzielnym etapie, na który nie mamy na razie zarezerwowanych pieniędzy w wieloletniej prognozie finansowej miasta - tłumaczy ZMID.
Ruszyły prace przy budowie kolejnego odcinka Nowolazurowej
su/mz
Źródło zdjęcia głównego: ZMID