Jak poinformował Zarząd Transportu Miejskiego, wydłużona trasa tramwajowa pobiegnie od ulicy Strumykowej i zakończy się pętlami tramwajową i autobusową w pobliżu ulicy Modlińskiej. Pojawią się też nowe jezdnie, chodniki i drogi dla rowerów.
Jak wskazuje ZTM, to będzie także kolejne zielone torowisko w Warszawie. Na peronach na trasie i na pętli Winnica, znajdować się będą tablice z systemem informacji pasażerskiej. Na końcu odcinka trasy pasażerowie będą mogli się wygodnie przesiąść z tramwajów do autobusów.
Prace trwają mimo koronawirusa
ZTM zapewnia, że epidemia COVID-19 nie wpłynęła na prace budowlane. "Wykonawca i pracownicy Tramwajów Warszawskich stosują środki zapobiegawcze i ochrony osobistej, a podczas pracy utrzymują odpowiedni dystans" - podaje.
Na placu budowy znajduje się już kilkanaście maszyn budowlanych. Wykonanych jest już część wykopów i nasypów pod torowisko.
"Na początkowym odcinku wydłużenia widać już zarys przyszłego torowiska, gdzie ułożono warstwę wzmacniającą z kruszywa. Rozpoczęto też prace przygotowawcze związane z fundamentami słupów trakcyjnych. Wykonawca pracuje też nad budową i przebudową sieci podziemnych" - informuje ZTM o postępie prac.
I wychwala nowy odcinek: "Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu nawet 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach".
Inwestycja za 67 milionów złotych
ZTM ocenia też, że to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy. Przez most im. Marii Skłodowskiej-Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty. Inwestycja kosztuje ponad 67 milionów złotych. Pierwsze tramwaje pojadą tą trasą już w 2021 roku.
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy też o planowanej na Gocławiu trasie tramwajowej:
Autorka/Autor: katke/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZTM