Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę na zaprojektowanie trasy tramwajowej na Gocław z krakowską firmą Progreg. Ta sama pracownia zaprojektuje tramwaj na Wilanów.
- To pierwsza umowa związana z projektem trasy tramwajowej na Gocław. Koszt przygotowania wszystkich dokumentów potrzebnych do budowy, w tym pozwolenia na budowę, wyniesie pięć milionów i 854 tysiące złotych - poinformował Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Podróż do centrum potrwa 20 minut
Zgodnie z planem czterokilometrowa trasa tramwajowa ma połączyć aleję Waszyngtona z Gocławiem. Tory pobiegną przez Saską Kępę (wzdłuż Kanału Wystawowego), dalej – nad aleją Stanów Zjednoczonych, gdzie powstanie węzeł przesiadkowy umożliwiający przesiadkę z autobusów do tramwajów. Ostatnie półtora kilometra nowej trasy przebiegnie w ciągu Bora-Komorowskiego do pętli autobusowej, która znajduje się w pobliżu Trasy Siekierkowskiej. Na trasie zostanie wybudowanych siedem przystanków.
Wykonawca będzie miał dziewięć miesięcy na opracowanie projektów budowlanych, a sama budowa planowana jest na lata 2021-23.
Jak szacują urzędnicy, podróż z Gocławia do centrum nie potrwa dłużej niż 20 minut. Natomiast tramwaje mają kursować w godzinach szczytu z częstotliwością co cztery minuty.
Korekta koncepcji po uwagach mieszkańców
Część mieszkańców Saskiej Kępy przeciwstawiała się nowej linii tramwajowej. Podnosili kwestię wycinki zieleni i hałasu. Jak zapewnił Dutkiewicz, przed ostatnią turą konsultacji społecznych zorganizowano łącznie 20 spotkań z mieszkańcami. A po ich zakończeniu powstał szczegółowy raport.
- Konsultacje sprawiły, że do koncepcji trasy wprowadzono wiele zmian, między innymi przesunięcie przystanków, zmniejszenie ingerencji w teren ogródków działkowych, zwiększenie ilości zieleni oraz podwyższenie bezpieczeństwa na wybranych przejściach i przejazdach przez torowisko poprzez wprowadzenie sygnalizacji świetlnej - poinformował rzecznik spółki Tramwaje Warszawskie.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie