Zarząd Transportu Miejskiego rozważa uruchomienie linii autobusowej obsługującej osiedla: Zatrasie, Rudawka i Żoliborz Południowy. Najpierw jednak chce zapytać o zdanie mieszkańców. Na opinie czeka do 27 lipca.
- Sygnały na temat uruchomienia linii autobusowych na Żoliborzu docierają do nas od dawna. W lutym odbyliśmy spotkanie z mieszkańcami w ramach komisji infrastruktury urzędu dzielnicy. Chcąc poznać zdanie mieszkańców organizujemy konsultacje społeczne - mówi w rozmowie z tvnwarszawa.pl Łukasz Filipczak, koordynator ds. konsultacji.
Warianty do wyboru
Wariant 0
Zakłada on, że nie będzie wprowadzona komunikacja autobusowa na ul. Elbląską oraz ul. Rydygiera.
Wariant 1
Ul. Elbląską i Rydygiera miałaby kursować linia autobusowa - od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska jeździłby trasą: Elbląska – Krasińskiego – Powązkowska – Duchnicka – Przasnyska – Rydygiera i dalej do pętli przy Dworcu Gdańskim.
Wybudowanych ma być również 9 przystanków na ul. Elbląskiej i Rydygiera. Wznowione zostałoby także funkcjonowanie dwóch dawnych przystanków: na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po wschodniej stronie) oraz na ul. Duchnickiej.
Wariant 2a
Zakłada, że wprowadzona będzie linia autobusowa na Elbląską, Przasnyską oraz Rydygiera. Autobusy kursowałyby od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska: Elbląska – Krasińskiego – Przasnyska – Rydygiera i dalej do pętli Dw. Gdański (Rydygiera). Wybudowanych i uruchomionych ma być też jedenaście nowych przystanków. Wznowione zostałoby funkcjonowanie dawnego przystanku na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po zachodniej stronie).
Wariant 2b
Linia autobusowa kursowałaby ulicami: Elbląską, Przasnyską i Rydygiera ale nieco inną trasą. Od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska autobus jechałby ulicami: Elbląską – Przasnyską – Rydygiera i dalej do pętli przy Dworcu Gdańskim.
Potrzebna byłaby jednak budowa dziesięciu nowych przystanków, a także likwidacji lub przebudowy progu zwalniającego na ul. Przasnyskiej. Ponadto wznowione zostałoby funkcjonowanie dawnego przystanku na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po zachodniej stronie).
Wariant 3
Wprowadzono by autobus na ul. Rydygiera, ale już nie na ulice: Elbląską i Przasnyską. Linia kursowałaby od skrzyżowania Powązkowska/Rydygiera ul. Rydygiera (do czasu wybudowania ul. Rydygiera na odcinku Przasnyska – Powązkowska od skrzyżowania Powązkowska/Duchnicka ulicami: Duchnicką – Przasnyską – Rydygiera) i dalej do pętli DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA).
Powstałoby pięć nowych przystanków i przywrócone zostałoby funkcjonowanie dawnych przystanków na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po wschodniej stronie) oraz przystanku na ul. Duchnickiej.
"Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera) a także za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz" - podaje ZTM.
Jak głosować?
Swoje głosy mieszkańcy mogą przekazywać do ZTM drogą elektroniczną na adres: konsultacje@ztm.waw.pl (z tytułem wiadomości „Żoliborz konsultacje”), pocztą na adres ZTM, ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa (z dopiskiem „Żoliborz konsultacje”) lub do urny umieszczonej w administracji Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Dolnośląskiej 3.
W ramach konsultacji zostanie również zorganizowane spotkanie z mieszkańcami Żoliborza. Odbędzie się 2 lipca o godz. 18.00 w Szkole Podstawowej 92 przy ul. Przasnyskiej 18a.
Jak przypomina ZTM, południowa część Żoliborza zmienia się z osiedla przemysłowego w mieszkalne. "Pomimo że osiedle otoczone jest ciągami komunikacyjnymi obsługiwanymi często kursującymi liniami, to z wewnątrz osiedla do najbliższych przystanków należy przejść nawet 400 metrów" podaje ZTM.
kś/ran