11 firm chce budować węzeł Lubelska. Różnice w ofertach nawet 130 milionów

Wizualizacja węzła Lubelska
Wizualizacja węzła Lubelska
Źródło: GDDKiA
11 firm złożyło oferty na budowę węzła Lubelska, który połączy Południową i Wschodnią Obwodnicę Warszawy. Najniższą kwotę - 190 milionów złotych - zaoferował Porr Polska Infrastructure. Natomiast najwyższą cenę - 320 milionów - Konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów.

Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (inwestor budowy), chętnych do zaprojektowania i wybudowania węzła jest 11 firm. Brane pod uwagę kryteria to cena i okres gwarancji.

- Najniższą cenę, to jest 190 milionów złotych, zaoferował Porr Polska Infrastructure S.A. Natomiast najwyższą cenę - 320 mln zł - ma oferta złożona przez Konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Wszyscy wykonawcy zaoferowali okres gwarancji jakości 10 lat - przekazała Małgorzata Tarnowska, rzecznik GDDKiA.

20 złożonych wniosków

To druga część przetargu. W pierwszym etapie zostało złożonych 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wszyscy przeszli pozytywną weryfikację i otrzymali zaproszenia do składania ofert.

Jak zaznaczają drogowcy, jeżeli nie będzie odwołań konkurentów to umowa ze zwycięzcą przetargu zostanie podpisana w połowie roku. Ten od tego momentu będzie miał 33 miesiące na wykonanie zadania (do czasu robót nie wlicza się miesięcy zimowych od 15 grudnia do 15 marca).

Inwestycja stanowić będzie jeden z kluczowych węzłów Warszawskiego Węzła Drogowego łączący Południową Obwodnicę Warszawy (S2) ze Wschodnią Obwodnicą Warszawy (S17) i z autostradą A2.

Lubelska będzie węzłem dwupoziomowym, a długość odcinka wynosi około 2 kilometrów.

- Budowa węzła umożliwi między innymi ruch w kierunku Terespola (planowaną autostradą A2), Białegostoku krajową drogą krajową nr 8 (docelowo S8), Lublina drogą krajową nr 17 (docelowo S17) oraz poprzez istniejącą i realizowaną Południową Obwodnicę Warszawy umożliwi połączenie z zachodnim węzłem Konotopa autostrady A2 – wylicza rzecznik GDDKiA.

Dookoła Warszawy w 2023 roku?

Zamknięcie całego ringu wokół stolicy zaplanowano w 2023 roku. Na razie z planowanych 83 kilometrów zrealizowano 43. Trwają prace na 18,5-kilometrowym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy (węzeł Puławska - węzeł Lubelska), gdzie zaczęło się wzmacnianie tunelu metra, po którym przejdzie droga.

Jak informuje GDDKiA, na etapie przetargu oprócz węzła Lubelska jest także odcinek pomiędzy węzłami Lubelska i Zakręt. Termin zakończenia prac dla tego odcinka to 2020 rok.

Jeszcze później zakończy się budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy (S17). Z drogą ekspresową S8 połączy się na węźle Marki a z POW na węźle Lubelska. - Realizowany jest fragment od węzła Marki do węzła Drewnica. W przypadku odcinka węzeł Drewnica - węzeł Zakręt oczekujemy na wydanie decyzji środowiskowej. Jego oddanie do ruchu planowane jest w 2023 roku - podsumowuje rzecznik GDDKiA.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska ma wydać decyzję pod koniec kwietnia.

Mapa obwodnicy Warszawy
Mapa obwodnicy Warszawy
Źródło: GDDKiA

Zobacz filmy z budowy trasy S8 w Markach:

Budowa obwodnicy Marek

Źródło: Artur Węgrzynowicz, Marcin Chłopaś, tvnwarszawa.pl
Powstaje obwodnica Marek - fragment S8
Powstaje obwodnica Marek - fragment S8
Teraz oglądasz
Tu powstaje obwodnica Marek
Tu powstaje obwodnica Marek
Teraz oglądasz

Budowa obwodnicy Marek

skw//ec

Czytaj także: