Budowa dwóch odcinków drugiej linii metra jest na ostatniej prostej. Jak dowiedział się branżowy portal transport-publiczny.pl, na Bemowo pociągi z pasażerami pojadą już w czerwcu, natomiast na Bródno mają dotrzeć we wrześniu.
Powołując się na dwa niezależne źródła, portal transport-publiczny.pl poinformował, że pociągi z pasażerami do stacji C4 Bemowo C5 Ulrychów miałyby ruszyć 11 czerwca. Z kolei otwarcie trzech stacji na prawym brzegu Wisły: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno ma nastąpić 10 września.
Póki co tych informacji nie potwierdziło oficjalnie Metro Warszawskie. - Zgodnie z harmonogramem prace na Bemowie kończą się w lipcu, a na Bródnie w sierpniu - powiedziała cytowana przez portal Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa metra. Pytania o konkretne terminy ucina również stołeczny ratusz.
Na przełomie marca i kwietnia pociąg testowy
Na początku stycznia informowaliśmy, że stacje metra Bemowo i Ulrychów nabierają docelowego kształtu. Metro Warszawskie zapowiadało wówczas, że pociąg testowy na tym odcinku pojawi się na przełomie marca i kwietnia.
Epidemia i zamknięcie granic wstrzymały niektóre prace na budowie linii M2. Ze względu na braki w obsadzie ekip czy brak dostaw, wykonawca poprosił o wydłużenie terminu. Ostatecznie datę zakończenia budowy wydłużono o blisko półtora roku.
Zgodnie z nowym harmonogramem prace przy budowie stacji Ulrychów i Bemowo miałyby zakończyć się w lipcu 2022 roku. Podobnie w przypadku stacji po prawej stronie Wisły, czyli Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Miały one powstać do września 2021, ale termin został przesunięty o 10 miesięcy. Ostatni odcinek na zachodzie, czyli stacje Lazurowa, Chrzanów oraz Karolin wraz z zapleczem techniczno-postojowym mają być skończone nie wcześniej niż w kwietniu 2024 roku.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie